Steam Deck OLED – en utmärkt evolution över originalet

Permalänk
Medlem

Har en asus rog ally extreme, den rea dom ut för 6000:- nu. Men jag det ogillar med asus rog ally är det dålig ihop tejpad. Visst hårdvaran är bra, men spel upplevelse är katastrof. Många spel fungera inte konstolen joystick och spelen är groteska missfoster på flera 100 GB, medan hårddisken rymmer bara 1/2 TB. Även om spelen skall vara skrivna för Windows, plompar det upp en massa error.

Permalänk
Medlem

Jag har både Steam deck Oled samt den gamla LCD versionen.
Fläktljudet är så mycket bättre på oled, är myyycket tystare än Lcd versionen.
Batteritiden är också väldigt bra nu och är bland det viktigaste med dessa enheter.
temperaturen är ju 10 grader svalare än LCD versionen.
Jag kunde bara undervolta min med -30 -30 -40 men är grymt nöjd.
Skärmen måste man se för att uppskatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Jag har både Steam deck Oled samt den gamla LCD versionen.
Fläktljudet är så mycket bättre på oled, är myyycket tystare än Lcd versionen.
Batteritiden är också väldigt bra nu och är bland det viktigaste med dessa enheter.
temperaturen är ju 10 grader svalare än LCD versionen.
Jag kunde bara undervolta min med -30 -30 -40 men är grymt nöjd.
Skärmen måste man se för att uppskatta.

Min klarar bara -20 -50 -40 innan den blir instabil i mprime + superposition.
Tycker det är lite synd att vi inte kunde köpa LE i Europa, mest för att jag hellre hade haft BOE skärmen som inte lider av "mura effekten" alls på samma sätt som samsungs.

Men överlag en riktigt häftig apparat!

Permalänk
Medlem

Jag har ett lite i-landsproblem med min oled:

FPS-mätaren uppe till vänster använder vita siffror. Om man spelar vissa spel, speciellt i nedsläckta rum, så tenderar denna att agera som en strålkastare i ansiktet på en. Är det på något vis möjligt att byta färgen på denna mätaren?

Permalänk
Medlem

Hur är det med drifting? Är det samma problematik som hos Switchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Hur är det med drifting? Är det samma problematik som hos Switchen?

Det är inte hall-effect, så i teorin kan det finnas samma problem. Men jag har inte märkt något. Kanske bättre hantering av deadzone i mjukvaran på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är inte hall-effect, så i teorin kan det finnas samma problem. Men jag har inte märkt något. Kanske bättre hantering av deadzone i mjukvaran på något sätt?

Ok! 👍🏻