Permalänk
Medlem

Fråga om RGB

Har nyss flyttat över datorn till ett Phanteks NV5 chassi och där finns en ledlist inkluderad som jag vill använda.
Problemet är att jag inte får upp listen i Asus Aura för att kuna välja eftekt osv.
Den lyser och synkar med mina fläktar men jag får bara upp fläktarna i programmet.
Jag har 3st argb headers på moderkortet, i 1:an sitter fläktarna och i 2:an sitter ledlisten.

Har jag missuppfattat detta med flera argb headers på moderkortet, men visst ska jag kunna styra eller släcka enheterna var för sig som sitter i olika headers, eller kommer alla headers synka jämt?

Visa signatur

Intel 13700K | Asus GeForce RTX 4070 Dual OC | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | Corsair DDR5 5600mhz | Arctic Liquid Freezer II 360 | Samsung 980 Pro M.2 | Asus VG27AQ 165hz | Logitech G910, G502 X, G533 | Phanteks NV5 | Corsair RM1000x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watts:

Har nyss flyttat över datorn till ett Phanteks NV5 chassi och där finns en ledlist inkluderad som jag vill använda.
Problemet är att jag inte får upp listen i Asus Aura för att kuna välja eftekt osv.
Den lyser och synkar med mina fläktar men jag för bara upp fläktarna i programmet.
Jag har 3st argb headers på moderkortet, i 1:an sitter fläktarna och i 2:an sitter ledlisten.

Har jag missuppfattat detta med flera argb headers på moderkortet, men visst ska jag kunna styra eller släcka enheterna var för sig som sitter i olika headers, eller kommer alla headers synka jämt?

Du styr varje ljuskälla/rgb individuellt eller i synk, precis som du vill