Fyndvarutips i egen tråd?

Permalänk
Medlem

Fyndvarutips i egen tråd?

Börjar med ett citat från moderator i Dagens fynd - Diskussionstråden... (min fetstil)

Skrivet av DavidtheDoom:

diskussion kring fyndvarors (returer) varande och icke varande sköts i feedback-forumet.

Det har inte med denna tråden att göra att diskutera och än mindre öppnar jag upp för någon form av diskussion. Om detta är oklart kan ni skicka ett PM till mig men just nu är denna diskussionen stängd för säkert tionde gången hittills i år.

Smider medan järmet är varmt, och lägger diskussionen där den förhoppningsvis hör hemma!

Dagens fundering: Om det nu är tionde gången diskussionen kommer upp, så är det kanske ett tecken att det är dags att testa ändra reglerna för tipstrådarna och forcera ut fyndvaror i egen tråd?

För egen personlig del är fyndvaror i princip ointressanta (och faktiskt irriterande när de inte är flaggade som fyndvaror) så jag skulle uppskatta att ha dem i en egen tråd... men jag förstår att alla inte resonerar lika, och överlag är volymen tips inte så enorm så de är ett jätteproblem i verkligheten med några mindre intressanta fyndvarutips i högen av andra tips.

Men kanske värt att testa nya regler om det nu varit så mycket gnäll om det?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas 🤞

Håller med om att det vore bra ifall fyndvaror fick en egen tråd.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Tycker också det är rätt att ha en egen tråd för dessa enstaka fynd tipsen.

Och personligen tycker jag inte det såg så proffsigt och snyggt ut när modsen lade locket på den andra tråden som var väldigt relevant och dessutom lade ut avstängning till användaren.

Det är lite som att sopa allt under mattan imo.

Vill inte att det ska bli några power trips här i forumet, det brukar inte vara så här Sweclockers ser ut. Men definitivt förtjänar ju dessa outlet en egen tråd eftersom det är definitivt ganska många som vill samma sak. Eller funkar det inte att ha dessa fynd i dessa diskussiontråden om det nu handlar endast om ett enda exemplar?

Det går ju att leka med tanken och testa lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Och personligen tycker jag inte det såg så proffsigt och snyggt ut när modsen lade locket på den andra tråden som var väldigt relevant och dessutom lade ut avstängning till användaren.

Det är lite som att sopa allt under mattan imo.

Det var min första tanke också, men efter att ha lugnat ner mig en stund så insåg jag att David inte bara blint kväste diskussionen utan ju faktiskt pekade på var den borde ligga, dvs i det här forumet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Man har ju redan separerat ut andra produkttyper som inte anses höra hemma i Dagens Fynd-tråden så varför inte ha en dedikerad "Dagens Fyndvaror"-tråd eller liknande?

Som redan har skrivits, diskussionen är jättegammal och kommer upp gång på gång. Nog fungerar Digitala speltråden och Övriga fyndtråden så pass bra att det även borde fungera här?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det var min första tanke också, men efter att ha lugnat ner mig en stund så insåg jag att David inte bara blint kväste diskussionen utan ju faktiskt pekade på var den borde ligga, dvs i det här forumet

Hade jag varit mod hade flyttat de inläggen direkt till en ny tråd (denna - som man kan som mod själv skapa och sedan referera dit).

Det behövs inte dela ut några avstängningar och de andra inläggen som är ganska relevanta för den här tråden kan ju finnas kvar här istället för att raderas.

Aja, det är lättare att vara efterklok men det är bättre att deeskalera än att eskalera i liknande situationer. Åsikter försvinner ju inte bara för att man raderar bort det.

Det är bra att vi har den här tråden att lyfta fram bra förslag till dessa fyndtrådar (trådarna som många verkligen uppskattar, vilket lyfter Sweclockers otroligt mycket) 😊