USB hub med knapp som kapar både data/ström?

Permalänk

USB hub med knapp som kapar både data/ström?

Hej!

Finns det USB-hubbar som stänger av både data/ström med on/off knappar till olika portar?

Typ som bilden nedan, men den ska stänga av båda data/ström, inte bara ström.
(Mina diskar har egen extern ström).

Tackar för hjälpen.

Permalänk
Skrivet av stefaneriksson123:

Hej!

Finns det USB-hubbar som stänger av både data/ström med on/off knappar till olika portar?

Typ som bilden nedan, men den ska stänga av båda data/ström, inte bara ström.

https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media-library-service-media/a9251736-3230-4b38-a5aa-dda43adc6176.__CR44,0,694,694_PT0_SX300_V1___.jpg

Tackar för hjälpen.

räcker väl med att kapa strömmen? får den ingen ström skickar den ingen data.

förutom möjligen produkter som har sin egen strömförsörjning.

vad är det du ska plugga in?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Mina externa diskar har egen strömkälla, så behöver en hubb som kan kapa både data och ström.

Permalänk
Skrivet av stefaneriksson123:

Mina externa diskar har egen strömkälla, så behöver en hubb som kan kapa både data och ström.

Strömbrytare till externa strömförsörjningen?

antar att det handlar om 3.5" mekaniska diskar och utan 12V matningen från externa källan så kommer inte disken snurra så den kan inte skicka något så behöver du inte bryta usb kopplingen öht.

t.ex.
https://www.amazon.se/-/en/Logilink-LPS233-Power-Strip-Socket...

kommer dock inte hjälpa om det handlar om 2.5" enheter mekaniska eller SSD dock iom att de bara använder 5v som strömmatning och kan troligen köras på strömmen från usb direkt om porten kan leverera tillräckligt.

tror största problemet är att det du eftersöker troligen inte finns tyvärr då det skulle kräva en brytare med 3+ nånting interna brytbleck och du dessutom påverkar datapinnarnas skärmning negativt så hög risk för problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows