Permalänk
Medlem

Feedback på färdigt bygge tack

Hej,
Nu är äntligen alla komponenter inhandlade och finns hemma redo att monteras ihop. Vad tycker ni om kombinationen, bör jag ta bort eller ändra något?
Klurade länge vilket psu av detta MSI och Seasonic Vertex GX 850w, blev MSI:n i slutändan då det var lite billigare, ett helt okej val?
Bilden nedanför är lite missvisande då priserna inte stämmer, därför har jag under bilden gjort en sammanfattning av vad varje enskild komponent kostade och totalpriset.

CPU: 4 390 kr (+ 1x Spelkupong Avatar)
GPU: 5 450 kr
Chassi: 1 199 kr
Moderkort: 2 199 kr
RAM: 1 379 kr
SSD: 1 429 kr
PSU: 1 658 kr (+ 1x Spelkupong Avatar)
CPU-kylare: 449 kr

Totalt: 18 153 kr
Har även tänkt sälja min gamla burk för 2-3000 kr som bidrar till finansieringen av allt nytt.

Tacksam för feedback och trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut. Kanske värt att betala 100 kr extra för 1000 W om du orkar vänta tills 31/1. 850 W räcker men prisskillnaden är så otroligt liten.

https://www.inet.se/produkt/6905773/deepcool-px1000g-1000w-at...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Det ser bra ut. Kanske värt att betala 100 kr extra för 1000 W om du orkar vänta tills 31/1. 850 W räcker men prisskillnaden är så otroligt liten.

https://www.inet.se/produkt/6905773/deepcool-px1000g-1000w-at...

Kul att höra! Det var inte det jag ville höra, skämt åsido 😅. Är rätt så sugen på att sätta ihop allt nu, men gör jag ett misstag att inte direkt ta ett med 1000w istället och på så sätt framtidssäkra lite mera..? Har bara haft 750-850w i åtanke hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Kul att höra! Det var inte det jag ville höra, skämt åsido 😅. Är rätt så sugen på att sätta ihop allt nu, men gör jag ett misstag att inte direkt ta ett med 1000w istället och på så sätt framtidssäkra lite mera..? Har bara haft 750-850w i åtanke hela tiden.

850 W borde funka bra även för kommande grafikkort och processorer tänker jag. Jag hade nog inte bemödat mig med en retur nu när du redan fått hem PSU:n och det dessutom kommer in först 31/1.

Hade du inte beställt delarna ännu hade jag däremot lagt till en ynka hundralapp för 1000 W.

Permalänk
Medlem

Du har gjort 10+ trådar om ditt datorköp och ändå startar du nya trådar när du väl köpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

850 W borde funka bra även för kommande grafikkort och processorer tänker jag. Jag hade nog inte bemödat mig med en retur nu när du redan fått hem PSU:n och det dessutom kommer in först 31/1.

Hade du inte beställt delarna ännu hade jag däremot lagt till en ynka hundralapp för 1000 W.

Aa jag förstår din tanke. Får se hur jag gör i slutändan men tack för upplysningen kring det! Och det är inte så stor prisskillnad heller..

Skrivet av SUMITOMO:

Du har gjort 10+ trådar om ditt datorköp och ändå startar du nya trådar när du väl köpt?

Ja jag vet... känner mig lite tjatig här nu... Är rätt osäker om allt lirar så vill bara få en sista check innan jag ska börja montera allt. Blir min första gång att montera ihop från scratch.