LG presenterar genomskinlig tv på 77 tum – släpps i år

Permalänk
Medlem

Om man kan få den inbyggd i treglasfönster i framtiden så kan det säkert bli intressant för någon

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Varför är den så himla tjock? Det är ju nästan CRTdjup på det fnskapet.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Om man stackar ett gäng sådana på varandra har man väl nästan hologram-TV? Kanske lite låg upplösning i djupled...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Blir detta ett steg mot hologramish?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Just nu är det både dyrt och tekniken oputsad. Men jag är övertygad om att hushållens tv kommer helt ersättas av den här tekniken i framtiden. En TV som helt smälter in i inredningen utan att behöva ha en stor svart blobba som tar över en stor del av väggen.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Minns att LTT testade en genomskinlig, eller transparent, tv från Xiaomi för några år sen. Var dock LCD om jag minns rätt.

Bara OLED man kan köra den här tekniken på vettigt

Permalänk
Medlem

Svärtan torde vara sisådär

Permalänk
Viking
Skrivet av ProdusentArbetaren:

Bara OLED man kan köra den här tekniken på vettigt

Var ju en nyhet här om dagen om Samsungs variant med Micro-LED.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Hur tjock är den? Om den är 1 cm skulle jag gärna köpa 100 st och bygga en "riktig" 3D-TV.

Permalänk
Medlem

Tänker mer att det passar som butiksfönster o liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Om man stackar ett gäng sådana på varandra har man väl nästan hologram-TV? Kanske lite låg upplösning i djupled...

De är ju inte helt genomskinliga så det behövs inte många lager innan effekten försvinner.

Visa signatur

Smurf