Permalänk
Medlem

Avinstallera iTunes

Hej

Nu har jag försökt avinstallera iTunes på flera datorer, för samma felmeddelande kommer upp var gång jag försöker uppdatera, så det enda rätta är att avinstallera och installera på nytt. Ja, jag har försökt med Kontrollpanelen och med Inställningar>appar, men ingetdera hittar itunes för avinstallering. Jag kan inte heller hitta itunes.exe någonstans. Däremot är registret fullt av nycklar till itunes, liksom nätet är fullt av lekskolenivålösningar på detta problem. Finns det något program som kan röja ut itunes från datorn, eller ska jag verkligen behöva röja maskinen och installera om hela Windows?

Permalänk
Hedersmedlem

Var någonstans ser du det då? Är det Apples uppdateringsprogram som är problemet, eller iTunes i sig?

Om du inte har iTunes.exe (och inget syns för avinstallering) så låter det ju mer som att programmet är borta, och spåren i registret är det enda som är kvar. (Och de är inte mycket att bry sig om.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Apples uppdatering var problemet ursprungligen, och jag försökte lösa detta genom att avinstallera iTunes, men något måste ha gått galet, då det alltså inte går att installera på nytt, eftersom den gamla iinstallationen - som alltså inte finns - inte går att avinstallera. Problemet finns, som sagt, beskrivet på flera ställen på nätet, men utan någon fungerande lösning, så vitt jag kunnat se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenhi:

Apples uppdatering var problemet ursprungligen, och jag försökte lösa detta genom att avinstallera iTunes, men något måste ha gått galet, då det alltså inte går att installera på nytt, eftersom den gamla iinstallationen - som alltså inte finns - inte går att avinstallera. Problemet finns, som sagt, beskrivet på flera ställen på nätet, men utan någon fungerande lösning, så vitt jag kunnat se.

Revo Uninstaller kanske fixar det https://www.revouninstaller.com/sv/products/revo-uninstaller-...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag använder CCleaner för det:

https://www.ccleaner.com/ccleaner

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Jaha, jag använde båda dessa program. Ingenting fungerade. Jag har fortfarande ingen koll på hur kontot debiterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenhi:

Jaha, jag använde båda dessa program. Ingenting fungerade. Jag har fortfarande ingen koll på hur kontot debiterar.

Kanske hade funkat med Revo om du först installerat Itunes på nytt så att det fanns att avinstallera?

Vad menar du med hur kontot debiterar?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Saken är ju den att Kontrollpanelen>Avinstallera program inte registrerar Itunes

Permalänk
Medlem

Jag menar att de abonnemang jag betalar via Apple bara kan hanteras via iTunes