Tips på högkontrast-teman

Permalänk
Medlem

Tips på högkontrast-teman

För varje version av Windows tycker jag det blivit mer form före funktion. Tror inte jag är ensam, jag är en av de som ändrade tema till Windows Classic i tidigare Windows och som tycker Windows 2000 är så bra det kan bli

Började fundera nu när jag höll på att få ett utbrott p.g.a. att listerna runt förster man drar i för att ändra storlek är 1px breda.
På en 4K-skärm är det så liten yta att jag har svårt att träffa.

Lösningen var tydligen "high contrast"-tema, då blir listen typ 7 pixlar bred.
MEN, detta tema verkar ha andra begränsningar - gör att webbsidor ser lite märkliga ut, kan inte ändra bakgrundsfärg på celler i Excel.

Finns det något tema man kan ladda ner som ser ut som Windows 2000, utan att ha massa begränsningar?

edit: Har inte adminrättigheter så kan inte installera något 3e-partsprogram
edit2: Nu har jag Windows 11

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Snusfri

Låter som att du bör kika på Stardock Windowblinds som låter dig göra det du vill.

Missade först att du int har adminrättigheter, men det går kanske att lösa iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Låter som att du bör kika på Stardock Windowblinds som låter dig göra det du vill.

Missade först att du int har adminrättigheter, men det går kanske att lösa iaf.

Ja jag hittade detta efter lite googling men tror inte det kommer fungera då jag inte kan installera egna program.
Sen var det ganska dyrt med 30 CHF

Det måste inte vara 1:1 Windows 2000 alltså, bara något som ger tillbaks lite av det enkla grafiska stilen från förr

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?