Svenska Helldivers 2 största PC-lanseringen hittills för Sony

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

EDF är mer åt arkadhållet och (oftast) lättare att sätta sig in i. Båda har co-op men Helldivers är ännu mer fokus på det.

Ah intressant! Blir nog att testa framåt med lite tur.

Hade helt missat att EDF 6 var på väg, så nu är jag sugen på det med. Kanske skulle installera EDF 5 igen, eller 4.1 eller vilken som var min favorit där man kunde få riktigt maffiga valkyries.

De där nivåerna där man börjar i en stad men när uppdraget är slut så är det ett hav av lik, byggnader jämnade med marken och en sån där dryg rullande Godzilla-liknande jävel kvar att hantera.... myyyyyys!

Skrivet av Varg:

Jo, jag är medveten om det, men det är inte en väg jag har lust att gå för att testa ett spel.

Bara intresset börjar sjunka för titeln så får vi nog se första gratishelgen på Steam där man får testa hela spelet utan köp. Är nog den jag kommer invänta, kommer nog vilja spela solo och detta är inget solo-spel riktigt vad jag förstått.

För mycket spel som slåss om uppmärksamheten nu. Men nog ser detta intressant ut.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ah intressant! Blir nog att testa framåt med lite tur.

Hade helt missat att EDF 6 var på väg, så nu är jag sugen på det med. Kanske skulle installera EDF 5 igen, eller 4.1 eller vilken som var min favorit där man kunde få riktigt maffiga valkyries.

De där nivåerna där man börjar i en stad men när uppdraget är slut så är det ett hav av lik, byggnader jämnade med marken och en sån där dryg rullande Godzilla-liknande jävel kvar att hantera.... myyyyyys!

Bara intresset börjar sjunka för titeln så får vi nog se första gratishelgen på Steam där man får testa hela spelet utan köp. Är nog den jag kommer invänta, kommer nog vilja spela solo och detta är inget solo-spel riktigt vad jag förstått.

För mycket spel som slåss om uppmärksamheten nu. Men nog ser detta intressant ut.

Det kan nog dröja med en gratishelg med tanke på hur populärt det har blivit.

Om du bara vill spela solo så går det, men det är rätt tydligt att det inte är vad det är designat för. Allt flyter väldigt mycket bättre med lite team work. Spelet verkar dock så här långt ha ett av de minst toxiska och mest positiva communities jag sett. Fattar inte riktigt varför, men det gör det riktigt kul att lira med Randoms också.

Permalänk
Medlem

En vecka senare och man har fortfarande inte fått bukt på servrarna... 🤡

Arrowhead Game Studios AB is an independent Swedish video game developer, established in 2008 by a group of Luleå University of Technology students studying in Skellefteå.

Man kanske skulle ha fortsatt med studierna?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Det kan nog dröja med en gratishelg med tanke på hur populärt det har blivit.

Om du bara vill spela solo så går det, men det är rätt tydligt att det inte är vad det är designat för. Allt flyter väldigt mycket bättre med lite team work. Spelet verkar dock så här långt ha ett av de minst toxiska och mest positiva communities jag sett. Fattar inte riktigt varför, men det gör det riktigt kul att lira med Randoms också.

Funkar det bra med randoms utan voice, eller är voice ett halvkrav för att det ska flyta på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Det kan nog dröja med en gratishelg med tanke på hur populärt det har blivit.

Om du bara vill spela solo så går det, men det är rätt tydligt att det inte är vad det är designat för. Allt flyter väldigt mycket bättre med lite team work. Spelet verkar dock så här långt ha ett av de minst toxiska och mest positiva communities jag sett. Fattar inte riktigt varför, men det gör det riktigt kul att lira med Randoms också.

Sant, verkar hålla i sig.

Tänker också på om ett nytt Lethal Company, Palworld, Enshrouded och liknande plötsligt lanseras och en stor del av spelarbasen drar vidare. Vi har ju sett liknande tidigare när något spel bara tokexploderar i populäritet, speciellt när det är coop/mp titlar.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Funkar det bra med randoms utan voice, eller är voice ett halvkrav för att det ska flyta på?

Det skadar inte, men det finns ett bra pingsystem, så det är inte nödvändigt. Ofta förstår man rätt bra vad ens medspelare försöker göra ändå.

Permalänk
Medlem

Köpte och prövade, det är väl ett helt okej spel men inget som får mig att fastna i flertalet timmar.

7/10 allt som allt i betyg från mig.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Det skadar inte, men det finns ett bra pingsystem, så det är inte nödvändigt. Ofta förstår man rätt bra vad ens medspelare försöker göra ändå.

Efter ~20h är jag beredd att hålla med. Pingsystemet funkar ju oftast klart tillräckligt. Har aldrig varit ett fan av voice med randoms. Spelar ofta med en polare på voice och 1-2 randoms, funkar finfint. Även med 3 randoms ibland och oftast blir det ju inga problem!

Klart trevligt lir överlag, blir nog 40-60h i det totalt kan jag tänka mig. Men att ha minst 1 polare att lira med gör stor skillnad för spelglädjen känner jag. Inte lika kul att dö eller döda randoms vs. polare.

Permalänk
Medlem

Bumpar och promotar för er som faktiskt spelar våran Discord för alla HD2 spelare.
Som ovan skriver är det SÅ mycket roligare att spela med en vapendragare eller fler och hittills har det trillat in några tappra kämpar som kan spela när tid ges.

Så in med er, alla sweclockers är välkomna ✅

Discord

Detta är ett kul spel, rykten säger det kommer bli flera stora uppdateringar som gör spelet mer dynamiskt och ”häftigare”, de var inte beredda på denna massiva ström av spelare men nu har det blivit stabilare.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.