Söker krävande/snygga open-worldspel för single player i syfte att bilda uppfattning om grafiknivåer

Permalänk

Söker krävande/snygga open-worldspel för single player i syfte att bilda uppfattning om grafiknivåer

Hej allesammans!

Jag håller på fundera lite på ny dator för att ta upp lite gejmande igen, men har knappt spelat någonting de senaste tio åren.
Har tillgång till riktigt vassa speldatorer på jobbet och tänkte köpa något lite mer krävande spel i syfte att bilda mig en uppfattning om skillnad mellan olika grafiknivåer och vilken grafik jag är villig att betala för och därefter sätta en budget utefter det.

Mestadels singleplayer
Gärna open-world med story och djup, och erkänt bra spel
Ogillar spel utan djup som upprepar sig i oändlighet (t.ex Far-cry serien går bort)
Gärna med en del bilkörning och skjutande - har spenderat många timmar med Mafia och GTA
Max 800kr

Har som sagt i stort sett noll koll på vad som hänt på spelfronten senaste decenniet, men är övertygad om att expertisen finns här. Spelar Assassin's Creed Mirage just nu men antar det finns bättre måttstockar än det.

Så vilka spel kommer ni att tänka på?

Spelar assassins creed
Visa signatur

P4 3.0GhZ 2x512MB@400MhZ Ati Radeon 9600 Pro 256MB 1x250GB 1x160GB 1x120GB Shg Computers TFT 17"

Permalänk
Medlem

Elden Ring, Red Dead Redemption 2, Witcher 3 och Cyberpunk 2077 kanske?

Permalänk
Medlem

Jag vill slå ett slag för Cyberpunk 2077!
Hade en sjuhelvetes med buggar vid release, men går stabilt nu. Sjukt snyggt och enligt mig en grym story.
Går att köra bil och skjuta en hel del

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

Mitt hitils tyngsta köp är Enchrouded.

Mitt 3070ti pallar inte mer än typ modifierad medium med dlss för att nå 60fps.

Behåller jag samma instälningar men stänger av dlss så ligger det runt 40-50fps.

Så det är iaf tungdrivet.

Spelmässigt var det dock lite meh...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Cyber punk 2077
red dead redemption 2,
horizon zero dawn
control

Slänger in firewatch här. Det passar inte in riktigt - i know. Det är inte så tundrivet, du får inte panga - och det är väl inte mycket mer än 4 timmar långt.
Men story och fina miljöer kommer du få ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

De nyare God of War ska ju vara riktigt bra och snyggt. https://store.steampowered.com/app/1593500/God_of_War/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841