Thermalright presenterar processorkylaren Peerless Assassin Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Därför att det är en slapp och infantil namnsättning.
Då väljer jag andra alternativ, även det skulle råka vara dyrare.

Du måste vara en dörrförsäljares dröm. Kolla, vår produkt är kanske inte den bästa eller billigaste, men den heter dammsugare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Du måste vara en dörrförsäljares dröm. Kolla, vår produkt är kanske inte den bästa eller billigaste, men den heter dammsugare.

Så fascinerande att det kan upplevas vara kontroversiellt och provocerande, att framföra en liten åsikt om att namnsättning på gaming produkter kan uppfattas som infantila och tonårsaktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Så fascinerande att det kan upplevas vara kontroversiellt och provocerande, att framföra en liten åsikt om att namnsättning på gaming produkter kan uppfattas som infantila och tonårsaktiga.

Nå jag tror inte de flesta här säger emot: dom ÄR ju ofta infantila och tonårsaktiga. (eller påhittade av något asiatiskt företag som har annan kulturell bakgrund och hamnar fel när de försöker översätta/marknadsföra sina produkter här)

Det som skaver i åsikten är väl mer hur viktigt namnet är. Jag håller nog med vad de flesta här verkar svarat, att om namnet är något som bara står på nån kartong och inte skyltas på produkten (eller tex syns väldigt ofta i reklam osv), så spelar det väl inte så stor roll? Varför vägra köpa produkten då?
(... har man en åsikt så får man väl ta om någon annan inte håller med antar jag? )

Men jag ska vara ärlig att jag delvis håller med dig: jag drar mig nog också undermedvetet lite i praktiken liiite från att köpa något med konstiga namn eller konstig boxart osv.
Fast jag ägde faktiskt tex en Thermalright Macho tidigare - det var en bra produkt och så viktigt är inte namnet
(varumärket Thermalright i sig väger så så tung så att namnsättningen på själva produkterna blir sekundärt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fast jag ägde faktiskt tex en Thermalright Macho tidigare

Jag äger fortfarande en Schyte Ninja Plus! ^^

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Så fascinerande att det kan upplevas vara kontroversiellt och provocerande, att framföra en liten åsikt om att namnsättning på gaming produkter kan uppfattas som infantila och tonårsaktiga.

Jag tycker det är fascinerande att man 2024 som vuxen väljer bort en produkt på grund av ett namn som bara syns på kartongen den ligger i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Jag tycker det är fascinerande att man 2024 som vuxen väljer bort en produkt på grund av ett namn som bara syns på kartongen den ligger i

Jag pekar på att jag ogillar den typen av namnsättning, då jag tycker det är fånigt, och därmed väljer jag en annan motsvarande produkt.

Varför detta leder till någon typ av stabsläge till försvar för fåniga namnsättningar är, helt enkelt fascinerande.

Men struntsamma, nu räcker det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Jag pekar på att jag ogillar den typen av namnsättning, då jag tycker det är fånigt, och därmed väljer jag en annan motsvarande produkt.

Varför detta leder till någon typ av stabsläge till försvar för fåniga namnsättningar är, helt enkelt fascinerande.

Men struntsamma, nu räcker det för mig.

Nu har ju varken jag eller någon annan i tråden försvarat företag som sätter fåniga namn på sina produkter.
Det normala är väl ändå att man köper något för hur bra produkten är och inte för vad produkten heter?

En legit fråga, tittar du bara på filmer du tycker har ett bra namn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Jag äger fortfarande en Schyte Ninja Plus! ^^

Captain obvious här: bolaget heter Scythe dvs ”lie”, vilket väl är hur fläktarna ska skära luften eller nått sånt
Det där att kalla dem för ”schyte” (dvs typ uttalas som brittiska slangen ”shite”) är ett missförstånd/skämt som jag tror inte händer sååå ofta i engelsktalande länder.
Jag har haft ett gäng scythe-fläktar mm så har inga problem med det namnet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Captain obvious här: bolaget heter Scythe dvs ”lie”, vilket väl är hur fläktarna ska skära luften eller nått sånt
Det där att kalla dem för ”schyte” (dvs typ uttalas som brittiska slangen ”shite”) är ett missförstånd/skämt som jag tror inte händer sååå ofta i engelsktalande länder.
Jag har haft ett gäng scythe-fläktar mm så har inga problem med det namnet

Naturligtvis har du rätt, när Scythe ^^ ändå nämns så har jag faktiskt även 2st nätagg från Scythe med, bägge är Kamariki 4 1st 550w samt 1st 750w agg.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

"Assassin" och produkten går bort direkt.
Vid det här laget, borde tillverkare insett, att det inte längre är endast 12-14 åriga grabbar som är potentiella köpare.

Fast namn som Assassin tilltalar ju oss som är 40+ också förstås, som är uppväxta med He-Man, Transformers och liknande TV-serier
Det är väl snarare oss man tänkt på, än dagens tonåringar som inte har egna jobb och inte är intresserade att bygga egna datorer ens...

Vi vill ha dödskallar och häftiga loggor och namn på grejerna. Tråkigaste jag visste var när trenden var att ha Fractal Design-lådor som såg ut som platta kylskåp bara. Då skaffade jag ett HAF 912 Plus som såg ut som en Ammo Crate typ

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt på det förut, men den här assasin mini lär ju vara högst inspirerad av noctua nh-D12l
Den har samma dubbeltorn design med en låg fläkt i mitten och har samma maxhöjd
Där får man med ett extra fan clip också tror jag..
Fläkten verkar ha lite udda fästpunkter dock, och priset lär ju vara påtagligt högre…

Skrivet av Bael:

Naturligtvis har du rätt, när Scythe ^^ ändå nämns så har jag faktiskt även 2st nätagg från Scythe med, bägge är Kamariki 4 1st 550w samt 1st 750w agg.

Just det, de sålde ju nätagg också, det hade jag helt glömt! Bra bolag men känns som de tappat massor i Europa iallafall..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.