Testpilot: AOC Agon Q27G4X – för den inbitne PC-spelaren

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: AOC Agon Q27G4X – för den inbitne PC-spelaren

FreeSync och G-Sync, en imponerande färgrymd och låga eftersläpningar skapar ett intressant alternativ för såväl e-sportare som vardagsspelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

För 3200kr så hade jag ändå förväntat mig lite mer när det gäller 27" 1440P och sub 200hz.

Med bilderna som uppvisades är IPS glow och kontrasten verkligen inte bra!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ser okej ut, men det är verkligen priset som avgör i den här klassen. Denna typ av skärm ligger verkligen långt efter dyrare modeller

Permalänk

Jag köpte en Lenovo 27" 240hz ips för bara ett par hundralappar mer än det här, så som nån redan påpekat så är det priskriget och vad man prioriterar.

Men det är verkligen tight på öret med ips-paneler nu. Bra tid att köpa skärm, även begagnat iom att alla (inkl mig själv) vill prova OLED.

Permalänk
Medlem

Trevligt att den har mbr synk så man kan köra nedsläckning mellan framesen och samtidigt köra synkat!
(Trodde inte det fanns i billigare skärmar men kanske är på väg o bli en vanlig grej?)

Inte så mycket annat som sticker ut på den här skärmen tror jag…. Men jag uppskattar sweclockers testar såna här lite mer budget skärmar och inte bara värstingarna från stormärkena!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Känns som de nya OLED skärmarna gjort IPS, VA skärmarna hopplöst sämre.
33,33 gånger långsamare pixlar, fördröjningar, sämre färger o svärta osv osv.
Ok, de är ljusstarkare och bra mycket billigare och många vill inte lägga så mycket pengar enbart på en skärm, men det tar verkligen emot att lägga några pengar alls på en "gammal" IPS när man sett och jämfört med en OLED skärm. Sparar hellre ett år extra och får en på många sätt mycket bättre skärm.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Känns som de nya OLED skärmarna gjort IPS, VA skärmarna hopplöst sämre.
33,33 gånger långsamare pixlar, fördröjningar, sämre färger o svärta osv osv.
Ok, de är ljusstarkare och bra mycket billigare och många vill inte lägga så mycket pengar enbart på en skärm, men det tar verkligen emot att lägga några pengar alls på en "gammal" IPS när man sett och jämfört med en OLED skärm. Sparar hellre ett år extra och får en på många sätt mycket bättre skärm.

En oled datorskärm måste man behandla som ett spädbarn. Jag väntar hellre på MicroLed. Just nu har jag en Eizo EV3240X 4k IPS och jag är otroligt nöjd med bilden och den funkar utmärkt för mig i spel trots 60 Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

En oled datorskärm måste man behandla som ett spädbarn. Jag väntar hellre på MicroLed. Just nu har jag en Eizo EV3240X 4k IPS och jag är otroligt nöjd med bilden och den funkar utmärkt för mig i spel trots 60 Hz.

MicroLED ligger minst 15 år bort, precis som det gjort senaste årtiondena. Tror du kommer få vänta för evigt om det är måttstocken, bättre köpa den skärm man vill ha just nu