Outlook's sinnessjukt dåliga spamfilter...!?

Permalänk

Outlook's sinnessjukt dåliga spamfilter...!?

Nu har jag fått nog.
Har gått helt ifrån Outlook, vidarebefodrar allt till Gmail, men idag så fick jag inte en bekräftelse på mailen när jag lämnat in ett paket hos Postnord, konstigt tänkte jag... Men så gick jag in i Outlook's spamfolder, ja se på fan, då har Outlook helt plötsligt markerat postnords egna "noreply" som spam, och där låg en del andra saker jag ABSOLUT inte vill ha som spam, bland annat Apoteas veckomail (som jag tidigare har fått i inkorgen som vanligt) samt även Klippkungens orderbekräftelse, och inte minst Inet's "info" också W T F?!?!?
Dessa har ALDRIG hamnat där innan och jag har haft med nämnda bolag att göra i olika perioder. Och nu har Outlook fuckat upp det rejält.

Jag har luskat runt i inställningar både i hemsidan och i pissappen Outlook men HITTAR FAN inte någon inställning för spam filtret?!
Vill bara stänga av hela skiten och ta emot allt skräp vidare till Gmail så får Gmail sköta skräpposten istället.

Vart ska jag navigera för att hitta inställningen? (på svenska, ej engelska)

Permalänk

Kör med Outlook på jobb, betalversion då, och där kan man högerklicka på mejl som blivit skräp, och välja att det inte ska vara det i fortsättningen. Har även en privat outlookadress, och där har jag upplevt samma som du, ett mail från postnord rätt in i spamkorgen, såg inte det i telefonen, utan först när jag loggade in på datorn. Där kunde jag skicka tibax det till inkorgen men som du, hittade jag inga inställningar eller regler för spamfilter..
Vid högerklick på ett mail i skräpkorgen valde jag "rapportera" i rullgardinen, därefter "inte skräppost". Omständigt att behöva göra så med varenda mejl....

Permalänk
Skrivet av Dilligaf69:

Kör med Outlook på jobb, betalversion då, och där kan man högerklicka på mejl som blivit skräp, och välja att det inte ska vara det i fortsättningen. Har även en privat outlookadress, och där har jag upplevt samma som du, ett mail från postnord rätt in i spamkorgen, såg inte det i telefonen, utan först när jag loggade in på datorn. Där kunde jag skicka tibax det till inkorgen men som du, hittade jag inga inställningar eller regler för spamfilter..
Vid högerklick på ett mail i skräpkorgen valde jag "rapportera" i rullgardinen, därefter "inte skräppost". Omständigt att behöva göra så med varenda mejl....

Ja jag har gjort detta förr minns jag, att det finns typ en liten popup och man måste klicka "ej spam" eller liknande, men det verkar inte garantera att den skickar det in till inkorgen nästa gång ändå.
Sämsta skräpet alltså...
Jag vill verkligen inte behöva gå igenom spam mailen periodvis för att vara säker på att något viktigt inte har hamnat där, förstör ju hela vitsen med SPAM filter :/