Finns det andra mobo liknande denna? B650M Project Zero

Permalänk

Finns det andra mobo liknande denna? B650M Project Zero

Är sugen på att testa bygga en dator med ett sådant mobo men vill kolla om det finns flera tillverkare av mobos isåfall kan någon ge lite tips.
Samt fördelar och eventuella nackdelar med.

Permalänk
Medlem

asus btf

nackdel: dyrt.
Asus har också så att man kan slippa pcie kablar med moderkortet och specifikt grafikkort, men det blir ännu dyrare.

Permalänk
Medlem

kan ju också vara svårare att ansluta kablarna när man bygger ifall chassit inte passar, det måste ju finnas hål i chassit där man lägger moderkortet.

Permalänk

Jo det vet jag tä lte köra på ett corsair 2500x chassi där passar det perfekt.
Dock lite nyfiken på hur det står sig mot ett tex ett Asus b650e-f/650e-e mobo med.

Permalänk

Och

Dyrt vet jag inte kostar 2790:- för mobo och 1650:- för chassit så ej speciellt dyrt.
Ser sjukt clean ut iaf det är det som lockar.

Skrivet av rwkk:

kan ju också vara svårare att ansluta kablarna när man bygger ifall chassit inte passar, det måste ju finnas hål i chassit där man lägger moderkortet.

Permalänk
Medlem

alltså dyrt gentemot vad man får. finns 1000kr billigare för typ samma specs. Är matx, endast 2st m.2, 1 pcie x16, 3 chassifläktar.
Har dock inte sett några benchmarks för hur väl det presterar/kyler, men antar att det är ok och inga problem.

Permalänk

Nej det är ju det med. Letat överallt efter speccs. Dock så klarar jag mig med det mesta på specc sidan. Men hade gärna sett ett Asus b650e-f liknande mobo med i btf.