Nya diskar kom olämpligt packade, behålla?

Permalänk
Medlem

Nya diskar kom olämpligt packade, behålla?

Tjena på er sweclockers! Tänkte jag skulle höra mig för med er hur ni hade resonerat om ni var i samma sits som en annan. Beställde 3 nya diskar ifrån amazon till ett kommande hemma nas bygge men jag tycker att emballaget som dessa kom i känns väldigt undermåligt? Risk att de går sönder enklare längre fram? Eller ska man bara tuta och köra?
De kom iallafall emballerade så som på bilden, 1-2 vändor med tunn bubbelplast runtom och i en stor kartong med lite pappfyll så de har nog åkt runt rätt så bra i den där kartongen med diverse stötar osv..

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oflytbara:

Tjena på er sweclockers! Tänkte jag skulle höra mig för med er hur ni hade resonerat om ni var i samma sits som en annan. Beställde 3 nya diskar ifrån amazon till ett kommande hemma nas bygge men jag tycker att emballaget som dessa kom i känns väldigt undermåligt? Risk att de går sönder enklare längre fram? Eller ska man bara tuta och köra?
De kom iallafall emballerade så som på bilden, 1-2 vändor med tunn bubbelplast runtom och i en stor kartong med lite pappfyll så de har nog åkt runt rätt så bra i den där kartongen med diverse stötar osv.. <Uppladdad bildlänk>

De ser helt ok packade ut eller menar du att de har mekaniska skador i höljet som du inte visar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tror det ska vara lugnt. Ställde en liknande fråga till Komplett i höstas och tycke också att packningen var lite undermålig men har inte haft några problem med disken.

#20210679
(Kompletts svar hittar du två inlägg ner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De ser helt ok packade ut eller menar du att de har mekaniska skador i höljet som du inte visar ?

Tänkte mer på att man har hört genom åren att mekaniska diskar är känsliga för stötar/tapp därav frågeställningen i tråden

Skrivet av edson:

Tror det ska vara lugnt. Ställde en liknande fråga till Komplett i höstas och tycke också att packningen var lite undermålig men har inte haft några problem med disken.

#20210679
(Kompletts svar hittar du två inlägg ner)

Känns lite mer förtroendeingivande att behålla dom nu :)! Man blir bara lite fundersam när ”ömtåliga” produkter far runt med lite tunn bubbelplast runtom 😅👍

Permalänk

Hej och hallå !

Det stämmer att mekaniska diskar kan vara känsliga för stötar och fall, men enbart när dom är i drift.
Det ska mycket till för att en mekanisk disk ska skadas under frakt, så länge den inte är i bruk dvs.

Emballaget ser okej ut. Det är inte helt ovanligt att diskar även skickas utan bubbelwrap.
Är någon av dom trasig när du startar dom, så kan du utgå ifrån att felet fanns innan leveransen påbörjades.

Jag kan inte se någon anledning till oro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhillstrom:

Hej och hallå !

Det stämmer att mekaniska diskar kan vara känsliga för stötar och fall, men enbart när dom är i drift.
Det ska mycket till för att en mekanisk disk ska skadas under frakt, så länge den inte är i bruk dvs.

Emballaget ser okej ut. Det är inte helt ovanligt att diskar även skickas utan bubbelwrap.
Är någon av dom trasig när du startar dom, så kan du utgå ifrån att felet fanns innan leveransen påbörjades.

Jag kan inte se någon anledning till oro.

Då kör vi på att behålla dom! Tack för svar! 🤩😃

Permalänk
Medlem

Det där ser ju mycket bättre ut än när inet och postmord levererade en disk till mig.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.