Hur många döda pixlar fick ni???

Permalänk
Medlem

0 Hitills, har inte studerat skärmen tillräckligt nog än. Vågar inte hitta en pixel som jag kommer irritera mig på resten av livet.

Permalänk
Medlem

Huyndai Q17S: Noll.

Edit: Trodde jag hade en massa nyss men en rengöring kurerade det.

Permalänk
Medlem

Hyundai Q17S, 0 döda

Permalänk

Samsung 152s; 1 död pixel, dock _längst_ upp vänstra hörnet, flyttade ner hela bilden en pixelrad för att inte störas...

Citat:

Tycker även att ljusstyrkan är ojämn i kanterna men detta kanske är ett allmänt problem på tft-skärmar? Alltså när bakgrundfärgen är svart så är det inte svart runt kanterna utan där är den ljusare...?

Min fundering också, var det första jag la märke till, men det är nog så det ska vara (?)

Permalänk
Medlem

Envision 7100s
0 döda pixlar, bra skärpa även i lägre upplösningar, 17" LCD lovin'...
Pris? 2900:- importerad från staterna. Heh....

Permalänk
Medlem

ViewSonic VP171s - 0 döda pixlar

Permalänk
Medlem

Samsung 191T

Samsung 191T

Har 1 pixel som är grå, syns mest i spel. Sitter i övre vänstra hörnet ca 6 cm frånkanten.

Hade an AOC LM720 innan. En kanonskärm, inga döda pixlar alls. Snabb som f*n var den oxå. Dög att spela CS på. Bytte den mot samsung för kontrasten gorde spelen lite "grå". Den hade 350:1, samsungen har 700:1 men är mycket långsammare och ger lite ghosting.

btw, en "död" pixel betyder att den inte går att ändra, så en vit pixel är en pixel där alla 3 subelementen fastnat i on-läge. Det är lika vanligt som en svart där ingen är on. En grön pixel, syns bara på svart bakgrund då den på vit bakgrund skall vara tänd.

Permalänk
Medlem

Hercules ProphetView 920 Pro - 0 Döda Pixlar

Någon som vet var man kan fåtag på nyare drivrutiner, på Hercules sida så finns det drivrutiner till 920 icke pro bara + att dom är i från 2002-04-12

Någon som vet?

EDIT: Man kanske kan ta Hyundai Q17S drivrutiner är inte det typ samma skärm?

Permalänk
Medlem

0 Döda, 2st Viewsonic VP171 + en Nec

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Q17s - Inga döda.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

IBM Thinkpad r40 1 död pixel (röd) bytte dator o fick en död pixel igen (blå den här gången)

Permalänk
Medlem

0 döda helpixlar, 2 döda subpixlar, men går inte att se dom om man inte kollar väldigt noga med testprogram som bara visar just en färg.
Kommer inte ens ihåg vart dom satt.

FujitsuSiemens SCALEO CTM7010

Permalänk

Hercules Prophetview 920 DVI 0 döda.

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk
Medlem

Hansol H950, inga döda pixlar.
Spelar rätt lite spel men har testat bl a ut2k3, MP2, ETM och även om det finns en antydan till ghosting är det absolut inget som stör mig!!!

Permalänk
Medlem

Noll - Samsung Syncmaster 181T
Noll - Dell Inspiron 8600

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

L1710B : 0 döda , funkar perfa