Taskig minnesprestanda på NF7-S 2.0 - Helt skumt.

Permalänk
Medlem

Taskig minnesprestanda på NF7-S 2.0 - Helt skumt.

Goddag SweC.

Det är så att jag har ett NF7-S och ligger på sunkiga 84-85 i %effitivitet (alltså, procent av den teoretiska bandbredden)

Och ligger därmed ~2725MB/sec i sandra vid FSB200/200.

Jag låg på 90% med mitt gamla KT400 så det känns lite småtrist.

Jag kör dessa minnestimings;

CAS: 2
RAS to CAS: 2
RAS: 2
Cycle time: 5 (testat med 11 men samma resultat)

Om jag kör dualchannel eller singelchannel spelar ingen roll för värderna i SiSoft Sandra 2k3 - det står "Dualchannel enable" i startuppen så jag vet att det är enablat.

Kan någon hjälpa mig?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Du har inget program eller process som går i bakgrunden? Jag skaffade tex hårdvaru-brandvägg och fick direkt bättre resultat i Sandra. Brandväggen stoppar ju all trafik innan det kommer till min dator. Inte som innan att det var brandväggsmjukvaran i datorn som stoppade, det äter ju upp processortid!

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabanan
Du har inget program eller process som går i bakgrunden? Jag skaffade tex hårdvaru-brandvägg och fick direkt bättre resultat i Sandra. Brandväggen stoppar ju all trafik innan det kommer till min dator. Inte som innan att det var brandväggsmjukvaran i datorn som stoppade, det äter ju upp processortid!

Nej, inget sådant.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Har du rensat windows på onödiga processer?

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Givetvis. Jag installerade winXP och det verkar funka bättre.

Hade en helt ren installation med win2k sp4, nForcedrivers (senaste) och allt uppdaterat.

Skumt.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.