Permalänk
Medlem

11500 p med 9500Pro??

Jag har byt graffe nu till ett HIS R9500 pro och jag får bara 11500 i 3dmark2001 med det. Visst är det lite lågt?? Vad dinns det för inställningar jag bör göra för att få det att gå som det ska?

Mitt övriga system:
AMD 2500+ Barton
Abit NF-7 2.0
512 ddr ram

vad borde jag få med detta system...?

Jag testade att ändra till agp 8x för att få bättre ,men det hjälpte inte. Istället så började allt i 3dmark hacka till typ 1 gång i sekunden. Och det försvann inte även om jag ställde tillbaks till agp 4x. Nån som vet varför det blev så..?

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk

det är ett direct x9 kort kör med 3dmark03

Permalänk
Medlem

Ah. ok , så 11500 är inte onormalt i 2001 då?

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk

nope. du ska inte stirra blint på 3dmark01 eftersom du har direct x9 kort och det stöder inte programet. Du ska kolla på 3dmar03

Permalänk
Medlem

Ok, men om man kollar på tex. toms hardware så ska ett 9500 pro klå ett ti4200 med ca: 500 p i 2001. Jag har en polare som har likadant system som jag förutom att han har ett 4200 då..
Och han klår ju mig med drygt 1000 p..?

Men jag ska testa 3dmark03 få se vad jag får där..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk

att säga exakt vad olika kort får för resultat är omöjligt att säga. poängen beror på flerar faktorer. Han kan ha haft en ny och fräs version av operativsystem och inte kört program i bakrunden. han kan ha klockat systemet.

Permalänk
Medlem

Själv får jag samma poäng med ett 9500np och 2400+ oklockad med 512mb 266ddr ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
nope. du ska inte stirra blint på 3dmark01 eftersom du har direct x9 kort och det stöder inte programet. Du ska kolla på 3dmar03

Öh? Dx9 är bakåtkompatibelt med dx 8. Ett dx 9 kort klarar enkelt av dx8program. Nåt måste vara fel med hans setup då jag får 11599 med ett 9500 np.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ok, jag tror som yakalon att jag har nåt fel i inställningarna... hmm ,svårt veta vad det kan va..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det låter som en rätt normal score för ett 9600. Ingen direkt 3Dmark racer det där kortet.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

sen är ju frågan...;
har du 9500 pro med 128bits eller 256bits gränssnitt?
en jävla skillnad!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker oxå det låter normalt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag har ett med 128 bits gränssnitt...

Jag testade att byta drivisar till de nyaste och körde sen 3dmark03... då fick jag 3592 p. Är det bra??, har ingen koll på 3dmark03..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hybe
sen är ju frågan...;
har du 9500 pro med 128bits eller 256bits gränssnitt?
en jävla skillnad!

OT:
9500np = 4 pipes, 256bit
9500pro = 8 pipes, 128bit
9700 = 8 pipes, 256bit

Hade han haft ett 9500pro med 256bit så hade det varit ett 9700

OnTopic: Din score i 3dmark03 verkar också aningens låg. Är FSAA osv avslaget? Hur mår hårddiskarna? Några bakgrundsprocesser igång?

Permalänk
Medlem

Ja, jag kan ju inte säga att mitt system är direkt optimerat för 3dmark.. Det va väl ett tag sen jag formatterade så det är nog en hel del skräp igång. Sen finns det väl en del bakgrundsprocesser igång åxå... det startas ju en hel del program automatiskt med windows och de hade jag igång allihop när jag körde 3dmark... men inte kan väl dessa faktorer dra ner skiten 1000 p i 3dmark..

Sen vet jag inte om FSAA är igång, jag vet inte hur man stänger av det..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

är ni säkra på att R95Pro är ett Dx9 kort?, har för mig att det är ett Dx8 kort...!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnorlaX
är ni säkra på att R95Pro är ett Dx9 kort?, har för mig att det är ett Dx8 kort...!

Det är ett dx9-kort.