Permalänk
Medlem

P4 från 2.6ghz @ 3.12ghz 800fsb

h0h0

tycker jag har lyckats ganska bra med min ökning 500mhz och värmen stiger inte över 45 grader ganska najs körde lite pcmark och fick ganska bra 7500 på prolen och min hyperX minnen fick typ det samma hehe

Permalänk
Avstängd

mm men är inte 5mhz ganska lite att klocka prollen med säg till när du har överklockat 500Mhz iställe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
mm men är inte 5mhz ganska lite att klocka prollen med säg till när du har överklockat 500Mhz iställe

Om du hade läst eller räknat ut så ahde du sett att det va 500mhz som jag ahr ökat den med

Permalänk
Medlem

Grattis, bara graffet kvar nu

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Re: P4 från 2.6ghz @ 3.12ghz 800fsb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rez
h0h0

tycker jag har lyckats ganska bra med min ökning 500mhz och värmen stiger inte över 45 grader ganska najs körde lite pcmark och fick ganska bra 7500 på prolen och min hyperX minnen fick typ det samma hehe

Tycker du borde få lite mer
Jag fick ju typ 8.5k på prolle å ~10500 på minnen se länk:
http://service.futuremark.com/compare?pcm=1483020

Temp ligger väl mellan 34-45 grader

Visa signatur

nothing here

Permalänk
Medlem

Re: P4 från 2.6ghz @ 3.12ghz 800fsb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rez
h0h0

tycker jag har lyckats ganska bra med min ökning 500mhz och värmen stiger inte över 45 grader ganska najs körde lite pcmark och fick ganska bra 7500 på prolen och min hyperX minnen fick typ det samma hehe

ok

500 mhz är bra men.....

Om du sänker minnena till 4:5 (333 står det i bois) så kan du nog komma ganska myket högre.
Jag komm upp i 3.5 ghz och har kört i det under en veckas tid och det har inte varit några problem (har haft LAN i 2 dagar oxå).
min prolle går ej upp över 50 grader (enligt ASUSprobe).

Visa signatur

Temporär dator: DV5204