Permalänk

D-Link DI-704 hänger sig

Jag har Telia ADSL kopplat till en DI-704 och sedan till en swich och därefter ut till datorerna... dock är det så att med mycket ojämna mellanrum (ibland 3 ggr / veckan ibland 1 ggr / månad) så hänger den sig totalt.

Det går inte att komma ut på internet, men nätverket funkar annars som vanligt.. men kan inte pinga 192.168.0.1 eller slå in ip:t i browsern.

det enda som funkar är att stänga av och sätta på den manuellt... då dröjer det typ en halv minut, sen funkar allting kalasfint.

kör dhcp

vad kan felet vara?

edit: swichen är en DES-1008D

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk
Medlem

Förmodligen inget fel alls, så verka de flesta D-linkprodukter uppföra sig att dömma av kommentarer på olika forum. Du kan ju för säkerhets skull förvissa dig om att du har senaste mjukvaran (finns att hämta här: http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=57) i routern.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk

men vadå, ska jag bara acceptera att den håller på så? det har inte varit så alltid, men jag vet inte när det började... typ för ett halvår sedan

edit: kan du ge mig en länk till där där du hittade de komentarerna?

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael_the_one
kan du ge mig en länk till där där du hittade de komentarerna?

Observera att jag pratade om D-link i allmänhet. 704p är inte så vanlig men om man tittar på 604an som är snarlik men utan skrivarport så verkar det vara ett vanligt problem.

Här är ett forum med mycket läsvärt.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Jag kör med den senaste firmware på min DI-704P. Funkar felfritt bortsett från att den låser sig när jag ställer in en tionde regel i "virtuall server"-sidan.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

jag har en vanlig 704 inte p om det spelar nån roll

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk

vad jag kunde läsa mig till så kan ett av problemen vara att den blev för varm... vet inte om det hjälper men jag byggde om lite i nätverkscentralen och satte rautern för sig själv i stället för mellan andra burkar... få se om det hjälper

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk
Medlem

Inte för att klaga, men "rautern" ?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Inte för att klaga, men "rautern" ?

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk

Själv upplever jag samma problem som du har (fast 5 gånger värre)... Har en D-link 614+, det är endast på "huvuddatorn" jag upplever problemet... Mitt internet slutar fungera minst 1 gång om dagen då jag är ute och surfar, då är det bara att starta om datorn och börja om...
Någon sa att det kunde ha att göra med IP:n (****.0.1 ****.0.101) men det hade ingen betydelse....

Permalänk

varför står det inget om detta på dlink:s site... har försökt hitta, men finner inget. Jag menar om det verkar vara ett allmänt problem, varför står där inget?

och varför köper folk dlink överhuvudtaget om det är allmänt känt och acceperat att de lägger av med ojämna mellanrum konstant?

Visa signatur

AMD Athlon Thunderbird 1GHz | ASUS A7V133-c | 512 SDR-SDRAM | nVidia TNT 2 Ultra
Mitt projektarbete: Opetto.se

Permalänk
Medlem

Har en 704P sen nåra vckor tilbaks, funkar bra utom att den stannar totalt om jag försöker redikera portar eller liknande fårn nån av macarna..
extremt störigt att behöva start en unken pc

Permalänk
Medlem

Re: D-Link DI-704 hänger sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael_the_one
Jag har Telia ADSL kopplat till en DI-704 och sedan till en swich och därefter ut till datorerna... dock är det så att med mycket ojämna mellanrum (ibland 3 ggr / veckan ibland 1 ggr / månad) så hänger den sig totalt.

Det går inte att komma ut på internet, men nätverket funkar annars som vanligt.. men kan inte pinga 192.168.0.1 eller slå in ip:t i browsern.

det enda som funkar är att stänga av och sätta på den manuellt... då dröjer det typ en halv minut, sen funkar allting kalasfint.

kör dhcp

vad kan felet vara?

edit: swichen är en DES-1008D

blev så för mig när jag hade deras senaste firmware så kör den näst senaste och den funkar fint

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Jag har haft samma problem med min di-704.
Det började när jag installerade Norton firewall 2003.
När jag avinstallerade brandväggen fungerade den igen.
putte

Visa signatur

POL