Exportera en användare i xp?

Permalänk
Medlem

Exportera en användare i xp?

Går det att exportera/backaup en användare i xp?

Jag har en användare på min laptop som är medlem i ett domän i skolan. Nu tänkte jag formatera om datorn men jag vill ha kvar min användare som är medlem i domänen...

Går det att göra en bakcup på användaren och importera den efter omformateringen?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Vad är det du menar som du vill ha kvar? Skrivbordets inställningar, favoriter osv eller?

Hur som helst så kan du ju kolla i Users/användare i kontrollpanelen.

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha kvar medlemskapet i domänen. För att om man tar bort medlemskapet i domänen så kommer jag inte in igen... Då måste man springa till dataenheten och be dom fixa det åt en och då blir dom så arga på mig...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Kanske inte är användaren som är medlem utan datorn och sedan har jag ett login pass på domän server... det kanske är så det funakr... iaf... kan jag ha kvar medlemskapet på domänen efter en omformatering på något sätt?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Start -> Program -> Tillbehör -> Systemverktyg -> Guiden överför filer och inställningar -> spara till valfri plats -> bränn

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Hedersmedlem

När du nu skrivit domän så antar jag det handlar om windows server och Active Directory och hela kebbabmackan.
Nu vet jag inte helt vad det som NiX-2k tipsar om tar med sig men när du installerat om windows och ska lägga till den i domänen så måste du väll skriva in ett lösenord, något som troligen leder dig till dataenheten ändå eftersom jag antar du inte har sådant lösenord till skolans domän.
Kontodatabasen lagras ju på servrarna (så kommer du ihåg ditt användarnamn och lösenord bara) men din användarprofil som du säger lagras nog lokalt på datorn. En sån profil kanske det NiX-2k skrev tar med i backupen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det jag vill är att datorn fortfarande är medlem i domänen efter jag startat om för jag kan inte gå med i domänen hur som helst... Tar man bort sitt medlemskap kan man inte lägga till det igen

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Hedersmedlem

"startat om" antar du menade "formaterat om"?
Tror du sitter i en knipa nu faktiskt, om du inte kan lägga till den till skolans domän efteråt

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Självklart menade jag formaterat om...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har ett NT-OS på den som är medlem i skolans domän, Då har den fått en unik SID som du inte kan få över till den nya installationen på något sätt.
Det är bara att bära den till skolans IT-avdelning så att dom får "näta" in den igen, Samtidigt får du vara beredd på att få lite skäll..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Jepp, jag antar att jag måste göra det...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Jepp, jag antar att jag måste göra det...

Jo det som JenzA säger stämmer bra det inget att göra åt.

Visa signatur