Permalänk

Köpråd för MP3-spelare tack!

Ska köpa mig en MP3-spelare och undrar vilken jag bör välja. Den får inte kosta mer än 2500kr.

Jens of Sweden MP-110 har jag blivit rekomenderad, såg oxå att "M-any slim" fått bra kritik av sweclockers.

Tack på förhand!

/Cato

Visa signatur

||

Permalänk

Kan bara rekommendera Jens of Sweden MP-110 eller någon Iriver om du reser mycket

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

OKidoki, en få tacka så mycket!

Visa signatur

||

Permalänk
Medlem

för 500 kr mer får du en 10 GB iPod.

Permalänk
Medlem

Om jag var du skulle jag spara ihop 300:- till och köpa en sån här istället (20GB). http://www.webhallen.com/prod.php?id=13752

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk

700kr till, men det är inte problemet utan att jag vill ha den när jag tränar (cyklar o joggar) och då är nog en zen/ipod för stor o tung tyvär.

Finns det någon 256mb modell av "iRiver IFP-395T"?

Visa signatur

||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [VXU] CATO
700kr till, men det är inte problemet utan att jag vill ha den när jag tränar (cyklar o joggar) och då är nog en zen/ipod för stor o tung tyvär.

Finns det någon 256mb modell av "iRiver IFP-395T"?

iRiver har Flashminnes baserade MP3spelare från 64MB ända upp till 1GB. I iFP-300 serien har du en modell som heter iFP-390 med 256MB Flashminne. För mer info kolla:

http://www.irivernordic.com/products.php?pid=10

Observera att du får skyddsfodral med armband till iFP-390 och uppåt, kan vara bra när du t ex tränar

Permalänk
Visa signatur

||

Permalänk
Medlem

Du får:
- bättre lurar (värda ca 200:-)
- bättre batteritid (dock måste du köpa batterier själv)
- högre uteffekt (bra om du ska ha stora lurar)
- MP3-inspelning (bla via line-in)

Du får inte:
- MP100:s storlek & smidighet, tex behövs ingen kabel för att ansluta den.
- MP100:s uppladdningsbara batteri

Om du ska ha den när du joggar så rekommenderar jag MP100, har den själv och är jättenöjd. Den är lättare & mindre och jag tycker batterilösningen är bättre om man ska ha den under kortare perioder, typ jogging och kortare resor. Se till att du får med fodralet med clips (ingår i paketet på webhallen), så kan du fästa den i byxorna eller fickan när du joggar. Funkar bra för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magic75
Du får:
- bättre lurar (värda ca 200:-)
- bättre batteritid (dock måste du köpa batterier själv)
- högre uteffekt (bra om du ska ha stora lurar)
- MP3-inspelning (bla via line-in)

Du får inte:
- MP100:s storlek & smidighet, tex behövs ingen kabel för att ansluta den.
- MP100:s uppladdningsbara batteri

Om du ska ha den när du joggar så rekommenderar jag MP100, har den själv och är jättenöjd. Den är lättare & mindre och jag tycker batterilösningen är bättre om man ska ha den under kortare perioder, typ jogging och kortare resor. Se till att du får med fodralet med clips (ingår i paketet på webhallen), så kan du fästa den i byxorna eller fickan när du joggar. Funkar bra för mig.

Tack, precis vad jag behövde veta!

Visa signatur

||

Permalänk

Finns så många mp3 spelar trådar...så jag tänkte att jag kan lika gärna låna denna :).. Ska också köpa en mp3 spelare men jag har bara 1500kr.
Någon som kan ge mig tips?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Jag kör iRiver iFP-395T[512] och den är väldigt bra, och den har varit den bästa av de 4 spelare jag haft. Finns i 256mb också i 2500 kronorsklassen.

Permalänk

[offtopic] Sjukt snygg avatar beerbaron![/offtopic]

Visa signatur

||

Permalänk
Medlem

[offtopic] Ipod är inte så himla stor[/offtopic]

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
Finns så många mp3 spelar trådar...så jag tänkte att jag kan lika gärna låna denna :).. Ska också köpa en mp3 spelare men jag har bara 1500kr.
Någon som kan ge mig tips?

Räcker det med 128 MB? => JoS MP100/110 128MB

Permalänk

[VXU] CATO : tack! känner mig hedrad

Ja det låter ju suveränt Funderade på Muvo.nx innan jag fick det tippset.. någon som råkar ha en nx i bakfickan som kan ge lite kommentarer om den?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk

Jag rekommenderar verkligen en Iriver-spelare, min ifp-390t är det bästa köp jag gjort på länge!

Visa signatur

"Nu har jag läst på komvux, så nu förstår jag vad det handlar om"

Permalänk
Medlem

Vad spelar egentligen 1500:- eller 2035:- för stor skillnad?
Du får en _riktigt_ bra Mp3-spelare med väska och extern laddare, JOS på Webhallen alltså. Jag gav 2395:- för min Mp110 nyligen utan laddare och väska så skynda och fynda, billigare lär du knappast hitta.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem

Jos MP-100 256mb
Fortfarande nöjd efter 6+ månader

Permalänk

iPod 10gb

är såå kär i den, så jag tror att vi ska gifta oss.

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubalizer
iPod 10gb

är såå kär i den, så jag tror att vi ska gifta oss.

Samma här, fast 20gig (tredje generationen).

Permalänk

ofcourse the 3:rd generation

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM