Basicforum sökes i php utan behov av mysql.

Permalänk
Medlem

Basicforum sökes i php utan behov av mysql.

Jo, jag tänkte ha typ megaenkelt forum, bara där man jätteenkelt kan göra en tråd och svara utan att regga sig. Som ni ser i topic så ska det funka utan mysql.

Hemskt tacksam för hjälp.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
www.punbb.org

Jag gissar mig till att personen ifråga som ställde frågan inte har någon form av databas tillgänglig.

Åter till ämnet, www.hotscripts.com och http://www.yabbforum.com kanske kan vara något.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, det kanske är troligt, men punBB kräver iaf inte MySQL (vilket efterfrågades). PunBB funkar lika bra med PostgreSQL.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Jo, det kanske är troligt, men punBB kräver iaf inte MySQL (vilket efterfrågades). PunBB funkar lika bra med PostgreSQL.

Haha, den var nästan rolig! Inte för att du har något fel i vad du säger, men jag tror att skribenten menar SQL.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Det stämmer fint. Kanske uttryckte mig felaktigt. Har enbart apache och php Vad ska jag ha då?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

www.phpbb.com klarar access databaser.. Och om du veeerkligen vill ha ett magert forum (och är villig att ändra endel småsaker) så kan du få ett som jag har skrivit, behöver inga databaser eller någonting sådant, bara filer.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja ha det av dig Myris
//Moor

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Jo, det kanske är troligt, men punBB kräver iaf inte MySQL (vilket efterfrågades). PunBB funkar lika bra med PostgreSQL.

Och det där var därför jag skrev mitt inlägg som jag gjorde

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Det stämmer fint. Kanske uttryckte mig felaktigt. Har enbart apache och php Vad ska jag ha då?

Se de länkar jag bifogade i mitt första inlägg.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

YaBB finns ju ja, hotscripts har jag kollat lite på.

Jag är egetligen ute efter något ännu enklare - mera som en gästbok där man kan skapa topics.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Jepp jag har också nyss varit ute efter samma sak = ett diskussionsforum som inte
kräver SQL (då servern skiten ligger på inte stödjer det).

Vad jag hittade var världens enklaste gästbok som dock skriver till en .txt-fil... kan vara nåt att kolla på om du känner för.

Nu är min fråga:
- kan all info raderas om servern startas om. Har hört detta av en polare men jag har inte en aning om sanningshalten i det. Borde inte .txt-filen sparas efter varje inlägg?!? i varje fall så fixar den mitt behov av gästbok och m.ja ett e-post-scipt i koden så skickas en notation då någon varit inne och skrivit nåt.

/ Marcus

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Insåg att det inte är någon bra idé utan databas (à sql) så det blev phpBB2 ist, slängde in MySql

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moor
Jag skulle gärna vilja ha det av dig Myris
//Moor

Vad är din mailadress så skickar jag över det

Edit-
http://www.myran.com/mForum/mForum.rar orkade inte vänta.
Instruktioner:
Sätt skrivrättigheter (777) på mappen 'data', och sen skapa en användare vid namn 'admin', admin får fulla rättigheter och med den så kan du skapa andra admins..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.