Hjälp önskas med virus.

Permalänk

Hjälp önskas med virus.

Laptopen har fått virus! Vilken exefil man än försöker starta så säger han den här filen kan inte öppnas om inte windows inte känner till vilket program som skapade filen. Alla genvägar har fått en wordikon?? Gnäller även efter rundll32.exe, men som sagt klarar den inte exefiler längre! HJÄLP.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk

Blaster

Tjacka fix blast o patcha upp. Hade samma skit o de va blaster.

Visa signatur

Salta pinnar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blodörnsoffer
Blaster

Tjacka fix blast o patcha upp. Hade samma skit o de va blaster.

vad får dej att tro det ?

Med stor sannolikhet så är det msblast men den infon han har gett oss så kan det vara många andra virus...

1. (det lätta sättet, men kanske inte så roligt) Ominstallera

eller

2. (lite krånglit men man spar tid) ryck ur disken sätt i den i en annan dator med AV-prog och scanna och gör disken ren. Antagligen är alla exefiler infekterade och vissa körs infekterade så är idén att i efterhand installera att AV-prog inte så smart.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Det faktum att jag och många med mig har drabbats av Blaster den senaste tiden.

Visa signatur

Salta pinnar

Permalänk
Medlem

blås hela disken istället. DVS. Format C:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
blås hela disken istället. DVS. Format C:

Format c är absolut sista utvägen och det behövs sällan vara så illa att man gör det, jag tycker att man formaterar på tok för ofta. Om det är Blaster så är det helt onödigt, det finns hjälp på nästan varenda antivirus-sida.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem, viruset hette Parite.B.

Jag löste det med formatering efterssom Norton kunde inte "laga" alla infekterade .exe-filer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaz
Hade liknande problem, viruset hette Parite.B.

Jag löste det med formatering efterssom Norton kunde inte "laga" alla infekterade .exe-filer..

det är just det jag menar.
Inte alla antivirusprogram som klarar av att "laga" filerna.

Permalänk
Medlem

och ? om inte AV-programet kan laga filerna så tar man bort dem och kör repair på systemet och installerar om de program som behövs installeras

Att sitta och ominstallera hela OS:et för att sedan sitt några extra timmar för att konfa allt så att det blir som förut är slöseri med tid.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
och ? om inte AV-programet kan laga filerna så tar man bort dem och kör repair på systemet och installerar om de program som behövs installeras

Att sitta och ominstallera hela OS:et för att sedan sitt några extra timmar för att konfa allt så att det blir som förut är slöseri med tid.

beror på hur man ser det...