Server 2003, Local Users and Groups i Control Panel

Permalänk
Medlem

Server 2003, Local Users and Groups i Control Panel

Hade tänkt försöka lägga till Local Users and Groups (lusrmgr.msc) i kontrollpanelen, men är osäker på hur man gör detta.

Någon annan som vet?

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm måste det inte vara .cpl filer för det? Eftersom alla .msc hushåller sig i administrative tools som är en undermapp ("vanlig mapp").
Men man ska aldrig säga aldrig.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

varför ha lokala konton på en server ?!?!
trodde idén med en server var att centralisera kontohanteringen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Aqualize: Tror inte det
http://www.msfn.org/modules.php?modid=2&action=show&id=84
lägger till User Accounts i CP, och det är en dll fil verkar det som, men jag är osäker om det bara är och ändra sifforna i den där .reg filen till några som inte är upptagna, vill inte direkt chansa när det är registret.

Mr_Lazy: Varför bryr du dig? jag kanske inte använder min dator på exakt samma sätt som dig? Börjar bli lite irriterad på alla andra svar som ifrågasätter vad man vill göra så fort det är nånting.
Och vem har föresten sagt att alla konton ska användas för inloggning av någon som sitter vid datorn.

Permalänk
Hedersmedlem

lusrmgr.msc och den där dll filen är ju inte samma sak. Den senare är ju samma som du kör rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll som du kanske vet.
Nja jag är osäker på att ändra om det där med.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

nej nej, det är inte samma sak, men det verkar iaf gå att lägga till andra saker på kontrollpanelen, ska göra lite mer eftersökningar på google i eftermiddag och se om jag hittar något intressant där.