Permalänk

Lite hjälp :(

Har ett litet problem. Startsidan i internet explorer är nån konstig search.com/w/... när jag tar bort den som startsida i internet-tools så kommer den tillbaka automatiskt när jag startar om datorn. Det är lite väl störande. Nån som vet hur man blir av med det problemet?

En annan sak också.. har hört att man ska kunna gå in på regedit å ta bort en grej så att explorer inte s.k. "stänger" av när man stänger av datorn. Det är en sån där lite mätare som kommer upp som säger att man ska låta den tänka klart annars kan osparad information förloras... vill inte ha den rutan när jag stänger av datorn.

Vore väldigt trevligt om man kunde få hjälp med det här

mvh n00ben

Permalänk
Medlem

Har en lösning på fråga ett:
Du har säkert fått in någon form av spyware som ändrar din startsida. Kör en kontroll av hårddisken med Ad-aware (http://www.lavasoftusa.com), du kommer säkert att hitta på något.

Permalänk
Medlem

har också ett hyffsat svar på fråga 1:
jag har fått det där problemet 2 ggr nu med olika webbsidor, fick en nyss för några dar sen och en annan för typ ett halvår sen, ganska enerverande är det.. den sista jag fick gick inte att ta bort med lavasoft adaware.. aja..

sök på adressen på google vanlig sök eller google groups, väldigt sannolikt att någon annan har samma problem som dig, och då hamnar träffar om den sidan högt uppe på google. smidigt sätt tycker jag funkar ibland och ibland inte.

Visa signatur

Amd xp2400+. 256mb pc2700, ak77-8xn, H600b, 60+80 hd.