Vill inte ha flash.

Permalänk
Medlem

Vill inte ha flash.

Finns det något sätt, förutom att avaktivera active-x, som gör att man slipper flash en gång för alla? Har man det avstängt får man ändå en varningsruta som man måste stänga ner för jämnan. Har man active-x "på" får man upp en ruta om man vill installera flash varje gång man går in på en sida som har det. I dagsläget blir det i princip alla.

Permalänk
Medlem

Det går att avaktivera med avant browser

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Det tackar man för. Återkommer om ett par dagar med resultat

Permalänk
Medlem

Fråga: Varför vill du avaktivera Flash?

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem

Motfråga: Varför ska jag ha flash?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivanhoe
Motfråga: Varför ska jag ha flash?

Nu får du ta och tänka efter lite! Utan flash hade du ju inte kunna sett kvalitetsunderhållning som den här.

Permalänk
Medlem

På grund av när du sa detta:

Har man active-x "på" får man upp en ruta om man vill installera flash varje gång man går in på en sida som har det. I dagsläget blir det i princip alla.

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gussan
På grund av när du sa detta:

Har man active-x "på" får man upp en ruta om man vill installera flash varje gång man går in på en sida som har det. I dagsläget blir det i princip alla.

Han säger att han inte vill ha Flash. Att han inte heller vill få upp irriterande rutor på nästan varje webbsida säger väl sig självt?

Permalänk
Medlem

Geil: Stort tack för Avant Browser.

minisu: Exakt.

Permalänk
Medlem

Men va sjutton är det så himla jobbigt och ha det installerat då eller? Fattar inte varför man inte skulle vilja ha det, spelar det nån roll eller?

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem

För att flashreklam troligtvis är det mest störande som existerar.

Permalänk
Testpilot

Det finns gränser för flashreklam: dom får max vara 18fps och bara en viss filstorlek, jag kommer inte ihåg hur stor men det var rätt lite. sen får det läsas in mera om man för muspekaren över.

Dom som gör reklamen vill ju att den ska synas och om man skulle göra dom 14meg stora så skulle ingen hinna se dom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]