Permalänk
Medlem

Fast Write!?

Jag har för mig att jag någon gång vid de första gångerna jag startade datorn efter jag satt ihop den såg "disable/enable fast write" i bios... men kan jag inte hitta det! och funktionen är "av" i min graffe-control och går ej att aktivera. medans t ex 3dmark03 säger "fast write: hardware supported, but not enabled"...

d e kef och jag blir irriterad..

Permalänk

Testa att flasha Bios.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

de flesta rekommenderar att man disablar det (ialf på radeon-kort) så det är inget du behöver oroa dig för. När jag testat så brukar jag vinna ett par hundra 3dmark-poäng med det inaktiverat jämfört med aktiverat.

Går säkert att hitta mer information om exakt vad det gör här på forumet eller på t.ex. forumet på www.rage3d.com