Permalänk
Avstängd

Win32program för att klocka?

Hej! Jo, nu när det är juletider och sånt så vill man ju såklart klocka datorn lite. Och nu är det ju så att jag sett att det kommit ut/ska komma massa program till nya moderkort så man kan pressa datorn till max via windows.

Nog med skitsnack..

Jag sitter på ett VIA KT400chips, något ECS moderkort, och vill klocka via windows, finns det något program för mig? Jag har testat lite via bios, men kan inte höjja vcore därigenom, förstår inte varför heller eftersom manualen säger at jag ska kunna ändra mulitpel + vcore. Jag kan bara ändra fsb.

Aja, tacksam för svar! Mvh. Peter

Dubbelpost? Eh? Någon admin som kan ta bort?

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak, klocka inte via windows klocka via bios. Är du för slå för att gå ut i bios för att ändra eller?

Likabra att man inte klockar alls om man ska börja tjabla med windows

Annars är det väl bara att google efter program.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

kan faktiskt rekommendera dig över till ocworkbench.com, de har ett forum för ecs som är mycket hängivna i att klocka moderkorten på alla möjliga sätt och modifiera bios och ha sig.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

För att överklocka K7S5A till max var man tvungen att använda WIN32-program. Kortet klarade inte POST i 166, 150 var max, för att få uppd et till 166 så ställde man in Bios på 150 och CPUFSB på 166.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd

jag har ganska dålig erfarenhet av ecs men det går att klocka via speedfan

Permalänk
Avstängd

Okej. Jo, jag kan klocka på som fan i BIOS, men jag får det ju inte stabilt. har kört 180FSB på min 2000+ och det tycker jag är bra. Men inga program ALLS funkade då, räckte med att jag knäppte på winamp så dog burken

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Avstängd

Ska kolla det du sa adamq

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX