ASUS A7N8X Deluxe, kanske lösningen på ljudproblem

Permalänk

ASUS A7N8X Deluxe, kanske lösningen på ljudproblem

Okej, jag har ingen direkt pejl på vilken drivisversion det är till mitt soundstorm just nu, men jag installerade den bundlade CD'n klockan 4 imorse så det må vara förlåtligt...

Iaf, mitt ASUS A7N8X Deluxe är revision 2 PCB med BIOS 1007 och här följer en liten redogörelse för inställningarna jag kör med nu.

FSB: 200Mhz
Dual Channel DDR, 768MB SLOT1(512MB PNY PC3200) & SLOT3(256MB PNY PC3200)
CPU: Athlon XP 2500+ Barton @ XP3200+, VCore 1.675V

För att få ljudet(och datorn att funka) fick jag ändra under fliken "Midi" i ljudkontrollerna, längst ner där det står "routing" så är min inställd såhär:
Originalljud: 40%
Genljud(standard): 10% (reverb på engelska)
Kör(standard): 40% (chorus på engelska)

Max jag kan köra reverb på är 12%, allt över det är typ "gamble" om datorn pallar eller den bara bootar om så jag kör det "safe" och låter ampen i mina högtalare sköta resten.

Änsålänge har burken stått och spelat Mp3or sen klockan 5 imorse samtidigt som jag kopierat sådär en 100GB prylar från min gamla burk över nätverket, inga missljud änsålänge(hann inte ens få missljud när jag ökade reverb, den bara boota om direkt)

Alltid hjälper det någon stackare... Jag utgår från att dessa inställningar även går att tillämpa på övriga nForce2 plattformar med SoundStorm... förresten, det kickar ASS jämfört med mitt gamla SoundBlaster Live!

Visa signatur

[B]ASUS A8N-E | A64 [I]X2 3800+ @ 3800+[/I] | Arctic Cooling Freezer 64 Pro | 2x512MB KVR PC3200 | 2 Maxtor 6Y200M0 : 200GB | Sapphire Radeon X800GTO PCIe | Integrated SND | ANTEC SX1040 SOHO[/B]