Permalänk
Avstängd

glykol

Tjenare.

Ska dra i lite glykol i vattensystemet. Jag har köpt koncentrerad glykol, är detta bra eller skulle jag tagit färdigblandad med vatten?

Hur mycket ska jag blanda i mitt system?

Nån som testat just denna, det var den enda jag hittade på mackarna?

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

Ska du köra vattenkylning med minusgradig luft? Det ska jag också... funderar på spolarvätska..

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Avstängd

står ju på flaskan!
30%
ca var tredje deceliter ska va glykol alltså. Häll ur 3 dl ur en 1literflaska med batterivatten och fyll upp med glykol. enkelt

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Hedersmedlem

30% är lite overkill (antar att du inte kommer att kyla vattnet utan bara ska ha det i algdödande och antikorrisivt syfte).

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

hehe jag har massor med alger i mitt system för tillfället fast att jag kört med (av oc.se) rekommenderad mängd WW. Så något som overkill existerar inte för mig... dock handlade det om 1.5% typ...

eller ja.. 30% är nog lite mycket ändå.
men 5-10% hade jag lätt hällt i

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd

vad händer om man bara skulle ha glykol och inget vatten alls ?

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Hedersmedlem

Glykol är ganska trögflytande så jag tror inte pumpen skulle gilla det, dessutom är det en mycket sämre vätska än vatten när man ser till prestanda i ett vattenkylningssystem.

Bild från RedLine:

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

we vatten äger ..

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Avstängd

ja rent vatten är faktiskt bättre än många tror.. men har man inte ww eller glykol i så kan man få alger. Eller så kan man få det ändå. som jag

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
30% är lite overkill (antar att du inte kommer att kyla vattnet utan bara ska ha det i algdödande och antikorrisivt syfte).

Jag ska ha den som algdödande och antikorrisivt syfte ja. Men så jag kan köra med just den här typen av glykol?

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YuNiT
Jag ska ha den som algdödande och antikorrisivt syfte ja. Men så jag kan köra med just den här typen av glykol?

japp men du bör nog inte ta mer än 10% med tanke på kurvan ovan.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
japp

tack till alla ... ska testa skiten när jag byggt klart vattentanken

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

äääähhhh, hör med ren glykol, skulle det då växa "Nå skit" i systemet så får du ta å ringa anticimex eller liknande. för då skulle inte jag våga sova i samma rum som dom sakerna som klarar växa i det där mojset

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483