Permalänk
Medlem

Vilket Bil spel

Vilket Bil spel rekomederar ni För att spela me ratt med colin mcrae rally 3 går inte och Nfsu är lite för mkt arkad skulle gärna vilja hitta ett där det är riktig känsla och om de hjälper så har jag en Microsoft Sidewinder Force Feedback. Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att det inte går i Mcrae 3? Körde det senast igår med ratt.

Permalänk
Medlem

Jag älskar Need For Speed: Porsche. Det är betydligt mindre arkad än NFS:U och NFS: Hot Pursuit 2 men inte lika mycket som i t ex Toca Race Driver.

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

ThomasT jo asså de e så när jag e i menyerna så funkar ratten perfa men när man kommer till banan så kopplas måtståndet ur så de inte finns de lilla motstånd i ratten och de e inte kul att spela me för en sån som ja som inte e van me ratt och inte kan köra bil eller nått

Permalänk
Medlem

Wacky Weels!

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk
Medlem

NFSU

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

TOCA 2

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Grand Prix Legends.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffan
Grand Prix Legends.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffan
Grand Prix Legends.

Nascar Racing 2003 Season är väldigt realistiskt.
Men du behöver en snabb dator.

Rally Trophy är inte så dumt heller.

Permalänk

Live for Speed är väldigt bra, antagligen bäst. Har inte spelat med ratt men med mus och tangentbord är det det roligaste och mest verklighetstrogna bilspel jag har spelat på PC. Du kan tanka en demo på www.liveforspeed.net . Fullverisionen kostar 160 kr och du betalar med kort eller liknande och får en kod, väldigt billigt och smidigt.

Permalänk
Hedersmedlem

F1 99-02 Challange och sedan ETCC modden har jag hört gott om.

Sen är förstås Grand Prix Legends ett måste i hyllan, lite drygt att få igång och uppdatera allt men när det väl funkar är det underbart

Passar på att ställa en egen fråga, såg att Rally Trophy nämndes, är det det spelet som man kan lägga in egna bilar till? Någon länkade till en 240 nämnligen och jag undrar om det var till det spelet ... vart kan man förresten köpa Rally Trophy?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Webhallen har RT billigt.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=6066

No-Grip är en bra sida för prylar till RT.
http://www.no-grip.net/

Permalänk
Medlem

Colin 2 tycker jag rockar bra!! 3:an suger hårt... fattar inte vad dom sysslar med? finns ju ingen riktig forcefeedback ratten bara skakar fram och tillbaka!!..

NFSU gillar jag starkt! Visst .. det kräver en del datorkraft och visst är det ett arkadspel.. men jag tycker det är go väg känsla i det ändå.. man kan köra och lägga upp bilen innan kurvorna (för-ställ) Det är riktigt roligt !

Mvh Nisse

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffan
Grand Prix Legends.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Stcc 2 är skitkul med ratt, Nascar 2003 är också kul speciellt om man är en 2-3 pers. men annars har du ju Street legal racing redline om du tycker om att bygga

Visa signatur

Overloaded