Permalänk

Datorn stängs av , hjälp!

Hej hoppas nån kan hjälpa mig.

Jag har datorn i signen och jag fick Zalmans passiva kylning + deras 80mm fläkt till VGA i julklapp , jag satte mig ner o monterade det idag. När jag var klar så startae jag upp och skulle stresstesta ifall kortet blev varmt och att det funkade. Jag körde igenom 3dmark01 och loopade det nårra gånger , men se efter ett tag så dör datorn och ett ambulansljud kommer från speakern. Man var tvungen att stänga av strömmen på nätagget för att det skulle sluta.

Jag slet av sidan till chassit och kände på g-kortet , det var inte så varmt, lite ljummigt men heatpipen va mkt varmare. Jag testade igen o köra 3dmark03 denna gången och den gick igenom. Jag satte mig och spelade COD och den klara det och sen spelade jag cs i 2h i varmt rum utan att det hände nåt. Efter det så loopade jag 3dmark01 i 45 min och det hände inget. Sen körde jag 03 också och det händer likadant på samma ställe hela tiden, nästan precis i början på trolls lair. Senare skulle jag formatera och lägga in en ny version av XP , precis när jag skulle välja partition så händer det igen , datorn stängs av och ambulansljud dönar. Då tänkte jag att värmeproblem kunde det ju inte va då men det händer hela tiden när man ska installera XP och när man kör 3dmark03 , spela går bra.

Jag har tagit bort kylningen en gång och kollat så att det sitter rätt och har kontakt , jag har lagt rätt mkt kylpasta på coren men "shimen" eller va det heter e ju som ni vet lite högre än coren.

Jag e desperat vad finns o göra ? vad kan vara problemet ? är kortet sönder ?

PS. den har aldrig gjort så innan.

Tack i förskott till dom som orkar läsa och kanke komma med ett svar.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

ingen hjälp kanske, men jag hade oxo många konstiga problem efter att jag hade satt på Zalmans heatpipe på mitt Gigabyte 9700pro. Blåskärmar o sånt skit. Jag installerade om XP så slutade det. Ingen som helst aning om varför :/

Visa signatur

A64 3400+. Alpha 8150.
nforce3 250Gb. Corsair CMX3500 BH-5.
X800 Pro. 21" Sony. 7K250 200Gb.