Permalänk

Nya skruvhål för moderkort?

Jag håller på att bygga om ett gammalt chassi för att kunna använda ATX-moderkort, men det har tyvärr visat sig att skruvhålen som finns inte matchar dem på ett ATX-kort.

Är det någon som har några bra idéer om hur man ska fästa moderkortet? Jag vill helst sätta fast det med åtminstone ett par skruvar. Jag har även såna där plastdistanser som man har i AT-lådor att använda mig av, men några stycken skruvar behövs ju?

Några bra förslag?

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk

Passa in moderkakan till bakstycket, markera vart du vill ha hålen --> BORRA!?

mvh

Permalänk

Jo... Men hur fäster jag det sen? Där är ju inte precis gängor i hålen, och sen ska ju inte moderkortet ligga direkt på plåten heller...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Borra, gänga och använd distanser. Eller kapa gängorna på ett gäng distanser och limma fast dem. Eller.. ja det finns säkert fler sätt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

fingängad lagom lång skruv i ordning från skallen -> SKALLE -> KAKA -> GUMMIDISTANS -> CHASSI -> MUTTER

Så har jag iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Borra, gänga och använd distanser. Eller kapa gängorna på ett gäng distanser och limma fast dem. Eller.. ja det finns säkert fler sätt.

Hur gängar man hålen på ett bra sätt? (Om det öht går, plåten kanske inte är tjock nog för det...)

Daniel_se: Det låter IOFS inte som någon dum idé...

Hursomhelst får jag vänta med borrandet... Grannarna gillar nog inte att man sätter igång med sånt vid den här tiden på dygnet...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Sätt en mutter på baksidan istället. Borde vara enklare och hållbarare

M3 skruv, distanser och mutter kan man inte ha för mycket av hemma. Alltid bra till något.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Borra, gänga och använd distanser. Eller kapa gängorna på ett gäng distanser och limma fast dem. Eller.. ja det finns säkert fler sätt.

Vad är det för gänga och storlek på hålet?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

M3?

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
M3?

Maxi Mobile Magazine. Nej men ärligt, det är en sorts skruv.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
M3?

säkra på att det är M gänga?... 3mm låter väll rimligt för de distanserna.. (jag syftade på standard distanser)

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Det är lite olika för även om tjockleken på "stången" är 3mm så är gängorna ibland olika. En del CD-rom enheter exempelvis har ju finare gängning, och jag har till och med ett chassi som använder den finare gängningen...

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Avstängd

Borde väl vara Metrisk 3 mm eller? Kan inte tänka mig att distanserna till mammaplankan inte är annat än 3mm... Eller?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Maxi Mobile Magazine. Nej men ärligt, det är en sorts skruv.

Nähä....

Jag vet vad det M3 är för något. Jag skrev det som svar på inlägget innan... Men det kanske var lite missvisande med frågetecknet efteråt... 8)

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv