Permalänk
Medlem

Jag rengör min dator ganska ofta så egentligen borde det inte vara nån fara. Sen alla kompisar som har "familjedatorer" som står i något allmänt rum har alltid på sina burkar dygnet runt. Även i skolor står alla burkar på över helger o allting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie
Jag rengör min dator ganska ofta så egentligen borde det inte vara nån fara. Sen alla kompisar som har "familjedatorer" som står i något allmänt rum har alltid på sina burkar dygnet runt. Även i skolor står alla burkar på över helger o allting.

beror juh lite på hur datorn är plasserad hur mycket dam den suger in.. menar det finns självklart mer damm på golvet än på bordet

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
beror juh lite på hur datorn är plasserad hur mycket dam den suger in.. menar det finns självklart mer damm på golvet än på bordet

Jag har alltid haft min dator på golvet och hittar aldrig damm i den... Mina föräldrars dator däremot verkar dra in hur mycket skit som helst, trots att den alltid stått på en pall, för att inte suga in så mycket damm. vet inte hur det är med deras nya, men den gamla var alltid överfull med damm var gång man öppnade den...

Men det kan ju vara för att jag suger ut luft nertill och drar in upptill i min... Visserligen mot alla teorier om att varm luft stiger, men det funkar tillräckligt bra för att datorn ska gå, och aldrig nåt damm...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Har en Samsung 20":are på rummet. Snart 10 år gammal.
Den ställer jag nästan alltid på stand-by.

Vi har för tillfället en Kendo 28" Widescreen i storarummet. Fungerar när den vill och är allmänt dålig.
Fjärrkontrollen som följde med den TV:n gick sönder efter några knapptryck, gummiknapparna trillade av efter lite användning...
Vågar inte ens ställa den TV:n i standby

Förresten, någon som vet Kendos hemsida? Googlade efter den, hittade inget. (Hittar bara om kampsporten Kendo).

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB