Permalänk
Medlem

Jag är sugen på lite grejer en sammanlagd summa av 150kr , problemet med sammbeställning är att vi bor säkert i helt olika ändar av landet , det blir problem

Permalänk
Medlem

sammbeställa å sammbeställa... kosta knappt nått ändo.. bara beställa själv, vips så har man det

Permalänk
Medlem

Men tänk dig , frakt kostnad från usa...... inte bra för plånboken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbolax
Men tänk dig , frakt kostnad från usa...... inte bra för plånboken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Tja det står ju på deras sida att för fraktpriser på internationella ordrar så funkar det så här:

1. Du beställer vad du vill ha
2. Dom skickar ett mejl till dig där du kan välja fraktsätt och pris på frakten.
3. Är du inte nöjd med det priset är det bara att avbeställa ordern.
4. Dom skickar inget innan su har valt fraktsätt.

P.S. Ett tips är att betala via PayPal. Går snabbt och enkelt + att det blir inga konstiga växlingsavgifter och annat så länge du betalar via Paypal med ditt VISA-kort.

Permalänk
Medlem

Folk från Malmö- och även Ystadtrakten kan PM:a mig. så kan vi ta och ordna en sambeställning om intresse finns;)

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem

Det är inte så svidande med frakt från USA... Och tull åker man ju på lika mycket iaf nästan... Ser inte nyttan med att sambeställa... Bara massa problem.

Men vad säger jag, beställ ni tillsammans och tala sedan om vad det kostade

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

De jag har hört av en kompis som brukar beställa skor från usa är att om man kan få företaget att märke paketet som "gift" (gåva) så slipper man tull avgiften som visst ska ligga på 700:- om jag inte minns helt fel.

Permalänk

dsundelin, Tullen är 5% av varans värde. Alltså måste hans skor kosta 14000 Kr

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra fall något går sönder? Får man skylla sig själv att man beställde, eller får man nytt?

Permalänk
Medlem

Kontakta tillverkaren kanske?

Permalänk
Medlem

Mycket snack och lite kunskap.

- Tullen beror på vad det är för typ av vara.
- Sen måste man betala mervärdesskatt också (moms) 25% på det mesta.
- Tullen betalar man på både varan och frakten.
- momsen betalar man på varan, frakten och tullen.
- Sen kan det även tillkomma en avgift som posten tar ut för att du tullar grejjorna genom dom. Jag vet inte vad denna ligger på men det kan vara allt från 0 till 150 eller kanske tillochmed mer.

EDIT: Andra regler gäller vid gåva. Orkar inte gå in på dom eftersom jag inte kollat så noga på det. Maxbeloppet för att det skall räknas som gåva är dock 500:- och inte 1000:- eller 700:- som några har antytt. /EDIT

Vill ni veta mer så kolla på www.tullen.se

skosnore: Kolla på avsändarens websida. där står hur det fungerar. Om den pajjar i frakten så är det fraktbolaget som man skall prata med. Var den paj när dom packade den så är det ju en reklamationsfråga och om den pajjar senare så är det ju en garantifråga.

Fast jag skulle nog inte beställa grejjor från USA som jag räknar med att få utnyttja garantin på. Verkar lite väl jobbigt.
Jag skulle t.ex. inte köpa grafikkort, mobo, HDD, laptop osv.
Däremot kan jag tänka mig att köpa t.ex. ett chassie, fläktgaller, radiator vattenblock osv.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Lite offtopic.
Tänkte beställa en låda där ifrån. Nätagget som följer med är det ett vanligt som man kan använda i svenska eluttag? (Fått för mig att dom har 110V i uttagen där).

Permalänk
Medlem

Dom har 110V i USA. Kolla med dom så att det finns en sån där knapp så du kan ställa om till 220, 230 eller 240. Någon av dom funkar i sverige.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

hm... när jag betalade via pay-pal efter att ha vunnit en auktion på e-bay var det bara att skapa en profil och betala. ingen kod eller så inte tog pay-pal något heller.

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

det här måste ju vara det finaste där

http://www.coolerguys.com/ProductDetails.aspx?productID=516

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EXoReX
det här måste ju vara det finaste där

http://www.coolerguys.com/ProductDetails.aspx?productID=516

Hoppas du skojar?! .. det där var ju nästan tom. fulare än ett Xaser - och det säger inte lite!

Permalänk

fulaste jag sett, ett krockat chassi!