FarCry SP och MP demo cäldigt snart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Spelade in lite med Fraps. flöt på förvånasvärt bra att spela in. Pfsen skönk dock ganska mycket... men spelbart var det....

Jag kör på 1024 och 780 Och hälften av inställningarna på medium ochhälften på hight. och jag får en FPS på runt 70. Ganska bra tycker jag

Det är det som är så hemskt med fraps, FPS:en sjunker enormt om man inte har en riktigt bra dator.
Tyvärr har jag bara demo version av FRAPS 2.0, så filmerna blir bara 15 sekunder.

Permalänk
Medlem

Någon kanske redan har nämnt det här, men man kan använda mortarn som bombar en i slutet av demot. Bara till att jogga ner för berget och greppa den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Någon kanske redan har nämnt det här, men man kan använda mortarn som bombar en i slutet av demot. Bara till att jogga ner för berget och greppa den.

Japp, det sa jag på förra sidan:) Men det är dåligt att man inte kan köra båten! Det var det jag ville göra först. Jag lyckades iaf inte köra båten. Granatkastaren på den var buggig också. Man kunnde inte styra den upp och ner, bara åt sidorna:(

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

är det någon som vet varför mitt inte funkar. när jag tycker på ikonen så kommer bra timmglaset fram sen händer det inte mer så kommer den vanliga mus pekar fram ingen och det startar inte:'(

Visa signatur

//JenS
|| Thermaltake Xaser II || Thermaltake Butterfly 480w Svart || 3200+ AMD Athlon 64 || Shuttle An50R || Powercolor 9800pro 128mb || Kingstone HyperX 2x256 433Mhz || Maxtron S-ATA 160gb ||

Permalänk

Hmm ja det gick ju inte så bra med mitt GF2 MX i alla fall MASSA Grafikfel.. kan visa screenshots om nån vet var jag kan lägga upp dom.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Hmm ja det gick ju inte så bra med mitt GF2 MX i alla fall MASSA Grafikfel.. kan visa screenshots om nån vet var jag kan lägga upp dom.

www.grendosa.com

Permalänk
Medlem

Jag kunde spela det ok med nästan lägsta med allt på

1,1 Ghz, 384 MB SDRAM, Geforce 2 MX 32 MB, 5400 rpm hdd.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trek
Jag kunde spela det ok med nästan lägsta med allt på

1,1 Ghz, 384 MB SDRAM, Geforce 2 MX 32 MB, 5400 rpm hdd.

Kan du posta en screen:) Skulle vela se hur det ser ut med så låga inställningar;)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomba
Japp tryk på den filken där det står setup istället så gå det jag gjorde sam fel:D ingen här som vet varför mitt inte går jag sitter på en laptop en 2,0 p4 ati 7500 512 ram m.m det laddar bara när jag tycker på ikånen sen händer det ingen HJÄLP mej:(

Använd punkter och stora bokstäver tack. This isn't irc.

Permalänk
Medlem

Mr. Bravo: Det är ingen vacker syn!

Inga kulhål, ser inte ens ut som att det finns vatten, allt är allmänt fult och vissa grejer har de tagit bort, som t.ex hajen och bilen (?) har aldrig sett den på den där stranden iaf, där står bara en stridsvagn och en båt. Men men, jag kan posta nån screen då jag kommer tillbaks från fotbollsträningen.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem

Sätt ljudet på Stereo så flyger det fjädrar när man skuter på tex metall.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som har rejäla grafikproblem i spelet?

Testade sedan att ändra till opengl(redigerade en fil), och då blev grafiken rätt, men det krasha direkt.

Någon som vet vad jag kan göra för att få det att fungera? System finns i min profil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Är jag den enda som har rejäla grafikproblem i spelet?

Testade sedan att ändra till opengl(redigerade en fil), och då blev grafiken rätt, men det krasha direkt.

Någon som vet vad jag kan göra för att få det att fungera? System finns i min profil

Jag har grafikfel om jag har allt på medium med mitt Radeom 9000 64 mb, när jag sänkte till low fixade det sig. Sen höjde jag vissa grejer till medium och high, har inte lyckats spåra ned vilken av inställningarna som får det att knarka ihop. Men jag vet iaf att om jag sätter"special effekts quality" på något annat än low så blir spelet ospelbart med en massa grafiska fel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Är jag den enda som har rejäla grafikproblem i spelet?

http://hem.bredband.net/pholam/bilder/farcry/Shot01.jpg

http://hem.bredband.net/pholam/bilder/farcry/Shot02.jpg

http://hem.bredband.net/pholam/bilder/farcry/Shot03.jpg

http://hem.bredband.net/pholam/bilder/farcry/Shot04.jpg

http://hem.bredband.net/pholam/bilder/farcry/Shot05.jpg

http://hem.bredband.net/pholam/bilder/farcry/Shot06.jpg

Testade sedan att ändra till opengl(redigerade en fil), och då blev grafiken rätt, men det krasha direkt.

Någon som vet vad jag kan göra för att få det att fungera? System finns i min profil

testat stänga av AA? det fungerar dåligt på dator. nån gång såg det tom värre ut än på dina screens.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Är jag den enda som har rejäla grafikproblem i spelet?

[Masser Med Bilder]

Testade sedan att ändra till opengl(redigerade en fil), och då blev grafiken rätt, men det krasha direkt.

Någon som vet vad jag kan göra för att få det att fungera? System finns i min profil

Har sammma problem

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Medlem

rejäl skillnad på de olika grafik-nivåerna. spelade på high innan och då fanns det vare sig fiskar eller fåglar och nu när jag spelar på v-high är det fiskstimm överallt, fåglar flyger omkring, snäckor på stranden, mer växtliv och stenar under vattnet osv.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. AA är av och jag har allt på low, men fortfarande har jag stora problem.
Då är det väl bara att vänta på en patch till demot(om det nu kommer en).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda

Det verkar lite krångligt att få igång fusk. Men en snubbe på forumet på ubi.com har kommit en bit på vägen iaf.
Lite småbuggigt är det dock. Ibland kan man få klicka på "All weapons" flera gånger för att det ska hända något och ibland syns inte vapenmodellerna.
Så nu kan man kötta på och slösa lite extra ammo.

http://forums.ubi.com/messages/message_view-topic.asp?name=us...

Om ni hittar något annat som funkar bättre så skriv en rad.

Kolla den här tråden

http://www.driverheaven.net/showthread.php?s=&threadid=35996

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Jag har problem med ljussättning i spelet...
Ursäkta storleken på bilderna
Kolla pelaren precis vänster om dörren och lådorna.. Blir så när man kollar i visas vinklar/står på vissa ställen i rummet.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
rejäl skillnad på de olika grafik-nivåerna. spelade på high innan och då fanns det vare sig fiskar eller fåglar och nu när jag spelar på v-high är det fiskstimm överallt, fåglar flyger omkring, snäckor på stranden, mer växtliv och stenar under vattnet osv.

Jag mejjade ner fiskmåsar på high i detaljnivå iaf men man får fler fåglar och detaljer med very high

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnDead
Jag mejjade ner fiskmåsar på high i detaljnivå iaf men man får fler fåglar och detaljer med very high

kanske bara missade dem men jag spelade på high rätt länge. var iofs inne i djungeln då. nåja, nice att gejma på v-high iaf.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Undead vad har du för dator???

Visa signatur

//JenS
|| Thermaltake Xaser II || Thermaltake Butterfly 480w Svart || 3200+ AMD Athlon 64 || Shuttle An50R || Powercolor 9800pro 128mb || Kingstone HyperX 2x256 433Mhz || Maxtron S-ATA 160gb ||

Permalänk
Medlem

En p4 2.4 ghz och ett radeon 9800 pro men har bara 512 mb ram och det verkar tyvärr inte nog för detta spel som det känns

Permalänk
Medlem

Jeepen var hur cool som helst! Jag lyckades få upp den till toppen av berget genom lite taktisk hill-climbing:

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

hjälp! mitt funkar inte den laddar banan, sen när det är ca 2-3mm kvar på laddningstapelen, så händer inget! nån som vet vad det kan vara?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar bli ett grymt spel nån som vet när det skall släppas?

jäkla jeepen bara sprängdes

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Nån som har fått inspelning av demos att funka ?

commandona verkar vara :

\record demonamn
\stoprecording

spela upp:

\demo demonamn
\stopdemo

Detta enda som händer här är typ att jag inte syns av fienden:

http://bzk.mine.nu/farcrydemoscreens/FarCry0101.jpg <-- där

hade vatt kul och spela in demo sen frapsa lite

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Men mitt strtar inte när jag trycker på ikonen ågon som har samma probs???hjälp mej!!!!

Visa signatur

//JenS
|| Thermaltake Xaser II || Thermaltake Butterfly 480w Svart || 3200+ AMD Athlon 64 || Shuttle An50R || Powercolor 9800pro 128mb || Kingstone HyperX 2x256 433Mhz || Maxtron S-ATA 160gb ||

Permalänk
Medlem

Fan att man inte kan uploada screens nånstans. Tog en så jävla snygg som jag har som skrivbordsunderlägg nu. Krämade på med 1280x960 och 4xAA och 4xAF och texture sharpening och typ allt på max....så otroligt snyggt det blev.

Kraven på en perfekt bild är såklart att man ska se massa gräs träd och blommor (inga fula bara marktexturer med andra ord), man ska se vatten på hyfsat nära håll, snygga skuggor på vapnet, och så ska man gärna ha en fin goja med också. Synd jag inte kan tanka upp den för den är fin
Och ännu mera synd att jag fick typ 5 fps eller nåt med min P3 när jag körde med dom inställningarna lol

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IG
Fan att man inte kan uploada screens nånstans. Tog en så jävla snygg som jag har som skrivbordsunderlägg nu. Krämade på med 1280x960 och 4xAA och 4xAF och texture sharpening och typ allt på max....så otroligt snyggt det blev.

Kraven på en perfekt bild är såklart att man ska se massa gräs träd och blommor (inga fula bara marktexturer med andra ord), man ska se vatten på hyfsat nära håll, snygga skuggor på vapnet, och så ska man gärna ha en fin goja med också. Synd jag inte kan tanka upp den för den är fin
Och ännu mera synd att jag fick typ 5 fps eller nåt med min P3 när jag körde med dom inställningarna lol

Någon postade en länk du kan ladda upp på 1-2 sidor bak i tråden har jag för mig. Skaffa dig ett Spray konto helt gratis annars så får du 50mb att använda. Vet inte om det är en tidsgräns på det, men jag har iaf haft det i ett år snart. Kontakta ditt bredbands-bolag annars angående en egen FTP. Dom flesta ger sina användare 10-40mb att ladda upp grejor fritt på.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro