Permalänk
Medlem

tv out hjälp!

Jag har ibland tv out till tv:n med filmkvällar och likanade. Men nu hade jag tänkt och bjuda in lite fler människor än i mitt lilla rum och ta steget ut i vardagsrummet och koppla in tvouten där. Min kompis har en tv out sladd som är lång nog. Den är med scart i ena sidan och svhs i andra. Nu undrar jag hur jag ska göra för att få ljud i mina tv högtalare istället för datorhögtalarna.
hade tänkt köpa egen sladd vad ska jag lägga pengarna på?

// jacob

Permalänk
Medlem

Skaffa en sådan här adapter...Då kan du koppla in både din S-video kabel samt en vanlig audiokabel från ljudkortet och få både bild och ljud i TV:n...Tada!

Permalänk

Du behöver en (omvandlare) kabel från 3,5mm( ska in där datorhögtalarkabeln sitter) till 2 RCA (höger vänster). De 2 ska in på röd & svart(vit ibland) i scartadaptern din kompis har.

/Christopher

Permalänk
Medlem

Fungerar det att köpa en sådanhär och sen sätter man den där 3,5 pluggen i datorn också såklart svhs saken. och scarten i tvn? blir d tvns högtalare då?

bild:
http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/A/326661_Xw1.jp...

Permalänk
Medlem

3,5 pluggen i ljudkortets utgång...S-video kabeln i Grafikkortets tv-ut...Och sedan in med scarten i tv:n så har du ljud och bild där ja...

Permalänk

Det var inte riktigt en sådan scart ja tänkte mig men det funkar. Frågan är om 3.5an rcäker i längd? Köp en helt vanlig "scartadapter"... kan man använda till mer saker också..

en med röd vit svhs och komposit... sedan köper du kabellängderna du behöver.

/Christopher