nytt graffe eller xbox ?

Permalänk

nytt graffe eller xbox ?

hej, vad tycker ni att jag ska köpa, ett graffe för 3400 eller ett helt perfect moddat och grymt bra xbox för 3400 ?

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk

bror på vad du skall ha datorn till och vad du skall göra med X-box, skall du spela så skulle jag nog välja X-box, men ska du köra simulator o spela datorspel så skulle jag satsa på nytt grafikkort, men du har juh ett helt okej grafikkort nu så jag skulle nog vänta ett tag med att köpa grafikkort och stryka X-boxen.

Bara min personliga åsikt då jag inte har förståss iden med tv spel förutom nintendo 8-bitar som är så roligt

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Grafikkortet helt klart.

Xbox för 3400kr ? fy fan va dyrt...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

moddat xbox.... inte vanligt, moddade är dyrare..

edit: syftade på 2000+'s inlägg...

+ köp en xbox

Permalänk

Jepp, det är nog inget kul att ha en omoddad xbox. Antingen moddad xbox eller grafikkort. Så ta med moddingskostnader till ditt alternativ. Och sen jämför

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Avstängd

3400 är väldigt dyrt för ett moddat xbox tycker jag. fast det beror ju på hur många kontroller osv som följer med. men ett xbox kostar ju inte mer än 1900 idag sen plus ett fint chip för ca 700 är ju bara 2600... sen kanske en kontroll till så blir det bara 2900 ca sammanlagt.
säg 3000.

men ja pruta 400 och köp boxen
Tv spel är gudomligt!

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Vad ska man med en krysslåda till om man har pengar att köpa ett redigt grafikkort för?..

Månadens lättaste beslut enligt mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Vad ska man med en krysslåda till om man har pengar att köpa ett redigt grafikkort för?..

Månadens lättaste beslut enligt mig!

Håller helt med!

Och köper man ett tvspel så är det PS2.

Och ja rejv jag vet att moddade är dyrare men 3400 är endå jävligt dyrt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Får du större HD till xboxen ? Så fall så ta den då det graffet du har klarar sig en stund till.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Köp ett xbox!

Visa signatur

NF7-S v2.0 :: Barton 2500+ @ 200x11 :: 2x256 Twinmos Winbond PC3200 :: Powercolor Radeon 9800 Pro @ 405/358 ::

Permalänk
Medlem

Grafikort helt klart.
som viktor pefsin sa "en XBOX är som ett happymeal där leksaken kostar extra"

Permalänk
Medlem

KÖP GRAFFE OCH SKIT I XBOX DET SUGER HAR EN !! DET VA SKOJ TYP I 2MÅNADER MEN SEDAN BLEV DET BARA SURARE OCH SURARE + ATTT SPELEN KOSTAR NÄSTAN LIKA MYCKET SOM DIN PROSSESOR + ATT XBOXEN BLIR DYR FÖR OM DU KÖPER EN NU SÅ HAR DU INGA SPEL SPELEN KOSTAR JU MINST 600 SÅ DET BLIR TYP 4000KR SÅ DET BLIR DYRT SOM FAN FÖR EN SKITEN X BOX!!!

Visa signatur

Elo!

Permalänk
Hedersmedlem

var vänlig: använd inte VERSALER i hela inlägg... otroligt irriterande att läsa...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CS nörd
KÖP GRAFFE OCH SKIT I XBOX DET SUGER HAR EN !! DET VA SKOJ TYP I 2MÅNADER MEN SEDAN BLEV DET BARA SURARE OCH SURARE + ATTT SPELEN KOSTAR NÄSTAN LIKA MYCKET SOM DIN PROSSESOR + ATT XBOXEN BLIR DYR FÖR OM DU KÖPER EN NU SÅ HAR DU INGA SPEL SPELEN KOSTAR JU MINST 600 SÅ DET BLIR TYP 4000KR SÅ DET BLIR DYRT SOM FAN FÖR EN SKITEN X BOX!!!

Han tänker nog inte spela på den?! Den är ju perfekt som mediadator i vardagsrummet!

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Han tänker nog inte spela på den?! Den är ju perfekt som mediadator i vardagsrummet!

Eller ett grafikkort med TV-out .. så var det löst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Eller ett grafikkort med TV-out .. så var det löst

Haha bra sagt

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Eller ett grafikkort med TV-out .. så var det löst

Får ju dock bättre bild med en xbox då den kan skicka rgb signaler till tv:n.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta nytt grafikkort. Jag har på senare tid blivit allergisk mot konsoler. Tycker det inte blir särskilt snygg grafik på dom.

Visa signatur

Levicom 350W Dual Fan Abit KV7 Amd Athlon XP 2800+@3200+ Vatten Twinmos 512mb ddr pc3200 Sparkle Geforce FX5900 500/930 160 gb hd Logitech MX500

Permalänk
Medlem

Du har ju ganska bra grafikkort redan. Du bordde spara pengarna istället.

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, men vad har denna tråden med överklockning att göra?

Edit: Jag kan visst inte stava idag

Visa signatur

Datorn: AMD64 3800+ | GeForce 7800GTO | 1536MB PC3200 | 1320gb hdd |
Bilen | Last FM
Sådetså.

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Xbox hade jag satsat på... Ti-4800 duger ju till de flesta sysslorna idag. Sen är det så extremt mycket man kan göra med en moddad Xbox också. Dessutom så är det mer känsla i konsollspel om man är fler som spelar.

Permalänk
Medlem

Är det konsollkänslan ni menar så hade jag lätt satsat på en gamecube för 900 spänn istället och behållt resten av cashen.

Gamecube har så många högkvalitativa och unika titlar, vilket x-box aldrig kommer att få.

X-box är och kommer alltid att förbli en långsam PC.

Permalänk
Medlem

Spara pengarna och köp nästa gen. grafikkort R420 eller NV40.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv

köp en xbox för fan men köp chippet löst o modda den själv... dom e jätteenkla att modda. Så blire lite billigare =D

Permalänk

EN moddad xbox med större hårddisk helt klart. Så mycket skönare att spela framför tv'n, släng i skivan och sätt dig i soffan. Aldrig några problem med drivrutiner, patchar, inställningar o.s.v. det är bara att spela. Och om du har störrde hårddisk är det bara att lägga in spelen på den så slipper du resa dig ur soffan. Och spela Divx, dvd m.m. är bra mycket smidigare med xbox mediaplayer än en dator med tv-ut, bra mycket bättre bild också.

Bra spel finns det gott om, t.ex.
Project Gotham Racing 2, ett av de roligaste och snyggaste bilspelen
Gta3/Vice City, väldigt mycket bättre än på pc/ps2
o.s.v. listan kan göras lång.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en PS2 för ett år sen nästan, moddade den med bästa grejorna och köpte massa spel, satt onåbar med GT3 nästan dygnet runt i 1vecka, sen köpte jag Concept versionen och körde lite. Men bortsett från denna glädje de första veckorna har maskinen stått där och samlat damm, men vill ha den kvar för ibland får man ett ryck och blir sugen på lite slött sofflir

Ska du ha något tv-spel så ta en Playstation2, självklart modda den.

Köp absolut ingen kryssbox det är inget att ha.... hypat skit.

Nintendo kul förut.. lite, men nu har de ju inte mycket spel att ge ut och det är surt

Köp dig ett bra grafikkort, det kommer du att bli mest nöjd med, ta ett med tv-out om du känner att du behöver det. Datorn är ändå den du kan göra mest saker med, och den förtjänas att hållas upp to date, så gott det går.

Med din dator kan du ju göra nästan vad som helst, med ett tv-spel kan du bara köra väldigt simpla spel och kanske lyssna på musik. För de mesta står ett tv-spel för de flesta och samlar damm.

Enkelt val, lägg pengarna på din dator. Det andra kommer att bli stående efter nån månad max.

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Hedersmedlem

grafikkort om det står mellan dem två...

edit:
inlägget ovan: samma här (fast utan massa mods)

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Automan
Jag köpte en PS2 för ett år sen nästan, moddade den med bästa grejorna och köpte massa spel, satt onåbar med GT3 nästan dygnet runt i 1vecka, sen köpte jag Concept versionen och körde lite. Men bortsett från denna glädje de första veckorna har maskinen stått där och samlat damm, men vill ha den kvar för ibland får man ett ryck och blir sugen på lite slött sofflir

Ska du ha något tv-spel så ta en Playstation2, självklart modda den.

Köp absolut ingen kryssbox det är inget att ha.... hypat skit.

Nintendo kul förut.. lite, men nu har de ju inte mycket spel att ge ut och det är surt

Köp dig ett bra grafikkort, det kommer du att bli mest nöjd med, ta ett med tv-out om du känner att du behöver det. Datorn är ändå den du kan göra mest saker med, och den förtjänas att hållas upp to date, så gott det går.

Med din dator kan du ju göra nästan vad som helst, med ett tv-spel kan du bara köra väldigt simpla spel och kanske lyssna på musik. För de mesta står ett tv-spel för de flesta och samlar damm.

Enkelt val, lägg pengarna på din dator. Det andra kommer att bli stående efter nån månad max.

Du har ju inte riktigt fattat vad man kan ha en moddad xbox till. "spela spel och musik"

Permalänk

Moddad xbox, helt klart.
Emulatorer, xbox spel, film (divx/xvid/svcd), linux, etc
Listan kan göras lång vad man kan göra med en moddad xbox.