Kan man köra RealVideo i Mplayer?

Permalänk
Inaktiv

Kan man köra RealVideo i Mplayer?

Finns det någon möjlighet att se på .rm stream utan att behöva instalera RealPlayer och allt skräp som kommer med real? Hälst vill jak kunna använda en Realvideo codec som gör att man kan använda vanliga media spelare.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Inaktiv

Tackar. Den fungerade utmärkt och man fick även med MediaplayerClassic som laddas snabbt och är helt perfekt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
pompom.
http://download.betanews.com/download/1054136293/realalt111.e...

Lite synd att det krashar mozilla bara

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Lite synd att det krashar mozilla bara

Man kunde välja att den inte körs i mozilla utan öppnar playern så som det skall fungera enligt mig. Men vist är det synd, men jag tror de flästa som skaffar detta gör det för att de inte vill se Real i en browser utan i mediaspelaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny_lex
Man kunde välja att den inte körs i mozilla utan öppnar playern så som det skall fungera enligt mig. Men vist är det synd, men jag tror de flästa som skaffar detta gör det för att de inte vill se Real i en browser utan i mediaspelaren.

Njae, jag vill kunna se på inbäddade strömmar, t.ex. från SVT och TV4...
(okej, inbäddade strömmar låter helt skevt, embedded streams).

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Njae, jag vill kunna se på inbäddade strömmar, t.ex. från SVT och TV4...
(okej, inbäddade strömmar låter helt skevt, embedded streams).

Installera riktiga realplayer annars då.. om man är noggrann och lite smart går det att sanera bort de jobbiga bitarna.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör riktiga Real Player (installerat, allt onödigt krafs avstängt) och sen använder jag MPC som "lånar" codec från Real. Samma sak med Quicktime.
Jag kör även lite andra format som .asf och .wmv med MPC eftersom WMP 6.4 envisas med att buffra lokala prylar helt i onödan..
Till .avi och .mpg(1) tycker jag dock bäst om WMP 6.4.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Lite dumm fråga men var hittar jag Mplayer till Windows?
På deras sida finns det bara till Linux mfl.

Hur funkar Mplayer egentligen, har hört folk berätta att Mplayer har egna codecs så "alla" codecs fungerar.:confused:

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IoR_Kongo
http://www2.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/win32-beta/

Tack!:)