Permalänk
Avstängd

Sonatan lever om

jag har precis startat datorn i min nya sonata men fläkten i psu:n lever om uta helvete, antec skryter om sin tysta lilla låda med den lever om som en skördetröska, ska det vara så? eller har jag missat nått?

Permalänk
Medlem

Min är iaf knäpptyst...

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Avstängd

jo men vad är det som gör att min psu lever om det skulle jag görna vilja veta :S. jag får ont i huvudet...ska pilla lite nu

Permalänk
Medlem

Säker på att det itne är 120mm:arn som följer med? För den var sannerligen inte tyst iallfall i 12V eh, det kan jag hålla med om.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Avstängd

nepp det är psu:n som lever om som attan.. jag har slängt iväg ett mail till antec o tjafsar lite

Permalänk
Medlem

min polare säger då också att den är tyst.. dock 120mm som följer med .. den låter som en motorsåg, när den är på 12v .. men på 5v är den gode tyst iaf.. aja kanske nåt fel på fläkten eller nåt.. Byt?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

nja jag orkar inte byta den utan jag ska se vad antec säger om saken. men det är inte missljud utan det är typ fläkten som snurrar i ca2200 rpm som gör att den lever om. inte att den har barkat eller liknande.. men imorrn ska jag låta datorn vara på över dagen o se sen när jag kmr hem. jag har även testat att ta bort 120mm fläkten men den säger inte så mkt endå!?

EDIT: jävla ryss nätagg snart slänger jag in mitt gamla codengen som har ryss spänningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
nja jag orkar inte byta den utan jag ska se vad antec säger om saken. men det är inte missljud utan det är typ fläkten som snurrar i ca2200 rpm som gör att den lever om. inte att den har barkat eller liknande.. men imorrn ska jag låta datorn vara på över dagen o se sen när jag kmr hem. jag har även testat att ta bort 120mm fläkten men den säger inte så mkt endå!?

EDIT: jävla ryss nätagg snart slänger jag in mitt gamla codengen som har ryss spänningar

hoho.. varför inte bara byta? .. köpt på Datorfixarna eller? .. jobbigt att koppla ut allt ur datorn? .. .. kanske går byta bara nätagget.. men inte säkert dock..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jåjå men var det inte du som skulle köpa dig ett Lian-Li istället?!

Jaja krydd monster här ska sovas.

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Avstängd

jåjå den är köpt på datorfixarna.. jag ska se vad antec säger innan jag byter ut fläkten sen ska jag även byta den på datorfixarna.
qw3 din ryss jag orkad inte vänta i nån månad på chassit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
jåjå den är köpt på datorfixarna.. jag ska se vad antec säger innan jag byter ut fläkten sen ska jag även byta den på datorfixarna.
qw3 din ryss jag orkad inte vänta i nån månad på chassit

hehe okej.. gör så

offtopic: wee 3 piteåbor i samma tråd.. ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

hmm ett bra tips på en fläkt som passar rakt av då?. jag funderar på en enermax som jag har hemma.

offtopic: det saknas j!mbo(smeaghead) o jaxxor sen är vi full trupp tror jag

Permalänk
Medlem

Men borde det inte bara vara att gå till datorfixarna och få byta ut den? (det brukar gå bra på andra ställen)

Iofs kanske de vill skicka den på service och då tar det tid...

OT: Hehe 4 piteåbor

Permalänk
Medlem

Ja.. enermax fläkten går nog bra.. men annars byter nog datorfixarna åt dig.. dom kanske ger dig en fläkt att byta med..

Ofttopic: Polka.. wee .. spelade med dig på Förra P.A.G lanet.. "IVJ" ..hehe

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

jag ksa snacka med dom i butiken där jag köpte den!! så jag ska vad dom säger

Permalänk
Medlem

lutte: du sa att fläkten går i 2200 rpm, min går aldrig över 1600 rpm och min är rätt tyst. Kanske du har fett varmt i lådan?

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Avstängd

nepp jag har inte varmt i lådan. min temp är inte varmt sen om man känner på utblåset så är luften kall/sval

Permalänk
Medlem

måste nog vara nå krux med din PSU för min e knäpptyst. hörs knappt alls..

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
jåjå den är köpt på datorfixarna.. jag ska se vad antec säger innan jag byter ut fläkten sen ska jag även byta den på datorfixarna.
qw3 din ryss jag orkad inte vänta i nån månad på chassit

Jahmmm

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Avstängd

jag har pratat med butiken där jag köpte den och jag ska få ta o byta psu:n på fradag när den finns i lager... men fan vilket helvete det var att ta ut den:(

Permalänk
Medlem

haha.. nej men gud. kollade hur fort min snurrade. tycker min låter lite grann men inte så att jag blir störd direkt.

5000rpm ligger min på
ändå så ligger cpun på 64 Celsius. MB ligger på 41 Celsius. och HD:n på 47 Celsius. det låter mycket. shit.

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 240*10 / MSI K8T ? / 2*1024 G.Skill PC4000 3-4-4-8-1T / SATA Matrox 200gb / Geforce 6800NU 16/1.6 @ 1.4v

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorix
haha.. nej men gud. kollade hur fort min snurrade. tycker min låter lite grann men inte så att jag blir störd direkt.

5000rpm ligger min på
ändå så ligger cpun på 64 Celsius. MB ligger på 41 Celsius. och HD:n på 47 Celsius. det låter mycket. shit.

du har problem
5000rpm är det nån jäkla delta eller?? verkar som det!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
du har problem
5000rpm är det nån jäkla delta eller?? verkar som det!?

jag vet inte.. gammalt dynga

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 240*10 / MSI K8T ? / 2*1024 G.Skill PC4000 3-4-4-8-1T / SATA Matrox 200gb / Geforce 6800NU 16/1.6 @ 1.4v