Permalänk
Inaktiv

Kazaa stormat?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=103829
Tycker skivindustrin nu tar till väl hårda metoder. Att storma ett privat häm utan några bevis eller nott utan enbart efter antagandet att någon kan ha kopierat kanns lite som gestapo metoder.

Nu är detta i Australien, men det ger en försmak på hur skivindustrin vill tolka lagen och att de troligen vill göra samma sak i resten av världen.

Jag hade förut lite förståelse för skivindistrin, men nu börjar det mer luta åt ett förakt för dem. Men de är fortfarande för fega för att ge sig på Mafian som plagierar och står för den stösta kopieringen på industriell skala, istället ger de sig på programerare och barn i tron att det skall minska kopieringen.

Inte för att jag gillar KazaA, men jag ogillar att man stormar ett företag och deras chhefer och anklagar de för brott andra gör. För inte är det någon som stormar Colt bara för att mord begås med deras vapen.

Permalänk
Medlem

Den lilla respekt som jag hade för skivbolagen kan ju räknas som försvunnen nu.

Permalänk
Medlem

Ser inga fel med at storma Colt för att de tillverkar vapen

Permalänk
Medlem

Hej
Dom sa på TV att Kazaa är fällt och STÄNGT.....!!!!!!:(

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawk
Hej
Dom sa på TV att Kazaa är fällt och STÄNGT.....!!!!!!:(

Troligt...

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem

Undrar när piratjägarna upptäcker att mycket fildelning går genom ftp servrar.. ska dom få ftp programen förbjudna då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, Kazaa är så kasst att de som skrev det förtjänar fängelse.. även om de inte gjort nåt olagligt =P.
Självklart måste företag iallafall ta något ansvar för deras produkter och vad dom används till, speciellt med skitprogram som Kazaa, som nästan öppet uppmanar folk att piratkopiera. Tycker inte det är fel att myndigheter gör räder mot skitföretag, vars enda inkomstkälla kommer ifrån "kriminella" (kanske lite överdrivet i detta fall) personer.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Jag trodde normala människor slutade använda kazaa någon gång på 1800-talet?

Permalänk

Det värsta är väl att privata företag får gå in hos andra företag och rota runt.
Jag tror inte jag skulle få rota runt i skivbolagens kontor om jag trodde dom hade kopierat min egenkomponerade musik.

Permalänk
Medlem

ja dom lär ju knappast hitta något, e ju knappast hos företaget som står bakom kazaa som några filer finns.

Permalänk
Avstängd

2004-02-07

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Hej

Ja de må såvara,ja har aldrig använt Kazaa.
Men om dom blir fällda, såf inns ju risken att DC++ mm oxå går åt hel*ete.....!!!!!!

Då har man liksom ingen nytta av BREDBAND längre.......:rolleyes:

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

pojkar små om ni bara visste hur saker egentligen sprids==)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Kazaa innehåller olaglig kod och därför olagligt, däremot bara olagligt i Autstralien.

http://www.idg.se/ArticlePages/200509/05/20050905145545_CS/20...

Permalänk
Medlem

Konstigt att det är sånt jävla liv om piratkopiering av mjukvara och musik men ingen går in hos folk och beslagtar deras piratkopierade t-shirts, skor och tröjor?
Och där handlar det ändå om stora företag som tjänar en massa pengar på något som ett annat företag har kommit på. Inte som med piratkopiering för husbehov som bara är löjligt att bry sig om.

Däremot de som kopierar på stor skala och säljer i Asien skulle de ju kunna jaga och ingen skulle gråta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.