Söker plugin till The Gimp

Permalänk
Inaktiv

Söker plugin till The Gimp

Jag har försökt leta efter ett pligin eller script till The Gimp (win) som kan ta bort brus och göra färger lite renare.
Jag leter även efter ett plugin som kan tex göra liknande färger till en solid färg och på så sätt minska antalet färger.
Den användning som jag tänker mig är om jag scannar en bild med bara fem färger som ligger i skilda fält, typ serieteckningar, så blir ofta färgena blandade. Dvs blå kan bestå av flera olika blå nysanser; det är dessa blå nysanse som jag vill bli av med och hälst använda en färg som bygger på ett medelvädrde av den blåa färgen.

Jag har letat som en galning men inte hittat liknande plugin. De flästa blugin jag hittar är för att skapa roliga efekter och inte för att förbättra bildkvalite eller färger. Vill hita plugin som te.x tar bort hot pix och andra plugins som kan vara bra för digitalkamera bilder.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Permalänk
Inaktiv

Snälla Övermoderatorn. The Gimp är till största delen en Linux produkt och förknippas inte så ofta med Microsoft. Själv kör jag den under windows, men det är bara temporärt tills min Linux dator åter är igång.