Antivirus Freeware

Permalänk
Medlem

Antivirus Freeware

som topic finns det nått bra och litet program.
har en kompis som har "virus" och vill ha ett virusProgram

själv kör ja med Norton 2k3 som funkar fint

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

okey ! sry sökte men hittade inget !

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Avstängd

Skaffa en riktigt virusprogram norton suger apröv, eller ja det beror ju på om du vill ha virus eller ej men f-secure/kaspersky ska du ha

Permalänk
Permalänk
Medlem

bitdefender e bra, men om man laddar hem från deras hemsida, så medföljer de lite små-virus.... iaf ne ja laddade hem hos dom :S

brevmapp: ja använder själv norton antivirus 2004 proffesional, o det rockar... e skit bra asså + att inga antivirus-program e dåliga, utan bra

om ja skulle säga vilka antivirus-program man kan ha installerat på datan, så e de norton, bitdefender (om de inte medföljer nga virus dvs), mcafee o panda.... ha testat en jävla massa antivirus-program, så ja ha tappat räkningen, men de som ja nämnde här glömmer ja aldrig bort hu bra dom va/är

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
bitdefender e bra, men om man laddar hem från deras hemsida, så medföljer de lite små-virus.... iaf ne ja laddade hem hos dom :S

brevmapp: ja använder själv norton antivirus 2004 proffesional, o det rockar... e skit bra asså + att inga antivirus-program e dåliga, utan bra

om ja skulle säga vilka antivirus-program man kan ha installerat på datan, så e de norton, bitdefender (om de inte medföljer nga virus dvs), mcafee o panda.... ha testat en jävla massa antivirus-program, så ja ha tappat räkningen, men de som ja nämnde här glömmer ja aldrig bort hu bra dom va/är

Testa att packa en trojan med något program som upx och scanna med norton antivirus så ska du se vad jag menar.

Permalänk
Medlem

bara o ladda hem nya uppdateringar te progget

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

okey jo norton SugerApa finns inget sämmre tror att det är norton som skapar Virus!

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Underbart att se allas okunskap var det gäller Norton. Är nog bara en ren tillfällighet att symantec leder utvecklingen i den grupp som sammarbetar mot virust där tex. f-secure även är med medan tex. panda inte plattsar.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

ja men alltså tror du man blir lite less har Norton 2003 och det bara buggar sig. nu har ja fått w32.Pinfi och norton klarar inte av att deleta eller fixa den kommer tillbaks hela tiden eller programet tar aldrig bort den.

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

En av de allra viktigaste med ett AV är att få täta uppdateringar. Norton LiveUpdate kan var upp till en vecka gammalt. Vill du har tätare får du manuellt ladda ner dom. Hur många gör det? Hand upp!

Alltså faller Norton bort pga detta.

PC-Cillin uppdaterar minst var 3:e timme vilket är helt OK. En nackdel med PC-Cillin är att vissa uppdateringar kräver omstart ca. 1-3 ggr/vecka vilket är störande.

Kör Norton på en av burkarna och vid kopieringa mellan diskar så lägger sig Norton i och skannar alla filer vilket gör att all kopiering tar minst 3 ggr längre tid. Visserligen kan man slå av detta men helt klart irriterande.

Permalänk
Medlem

har kört några liveupdates idag och utan resultat ! men ja får formatera alla HrårdDiskarna och sälja datorn nu iaf ! orkar inte med detta skit

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hensan
ja men alltså tror du man blir lite less har Norton 2003 och det bara buggar sig. nu har ja fått w32.Pinfi och norton klarar inte av att deleta eller fixa den kommer tillbaks hela tiden eller programet tar aldrig bort den.

norton 2003 buggar sig inte alls. det är riktigt bra... dessutom hade jag också w32.Pinfi och ja, norton kan inte ta bort det för det gör så att norton inte kan ta bort det. Alltså får du ta bort det själv, norton ser till att det inte sprider sig. Norton är inget kast prog.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.p... där står hur du tar bort det. lätt som en plätt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
En av de allra viktigaste med ett AV är att få täta uppdateringar. Norton LiveUpdate kan var upp till en vecka gammalt. Vill du har tätare får du manuellt ladda ner dom. Hur många gör det? Hand upp!

En viktig sak är inte bara att det kommer tätt uppdateringar att det klarar av packare är också viktigt!

Permalänk

Nån som vet något antivirus (freeware) som inte har en massa popups?

Körde Antivir ett bra tag men blev less den där stora reklam popup rutan som kunde ploppa upp när man minst anade det!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Nån som vet något antivirus (freeware) som inte har en massa popups?

Körde Antivir ett bra tag men blev less den där stora reklam popup rutan som kunde ploppa upp när man minst anade det!

Pc-tools antivirus

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
bitdefender e bra, men om man laddar hem från deras hemsida, så medföljer de lite små-virus.... iaf ne ja laddade hem hos dom :S

brevmapp: ja använder själv norton antivirus 2004 proffesional, o det rockar... e skit bra asså + att inga antivirus-program e dåliga, utan bra

om ja skulle säga vilka antivirus-program man kan ha installerat på datan, så e de norton, bitdefender (om de inte medföljer nga virus dvs), mcafee o panda.... ha testat en jävla massa antivirus-program, så ja ha tappat räkningen, men de som ja nämnde här glömmer ja aldrig bort hu bra dom va/är

Shit! Rolig tråd, dessvärre roligare nostalgi xD Gamla goda 2004 ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Nån som vet något antivirus (freeware) som inte har en massa popups?

Körde Antivir ett bra tag men blev less den där stora reklam popup rutan som kunde ploppa upp när man minst anade det!

AVG är nog det bästa vad jag vet. Okända antivirus-program brukar vara de sämsta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Shit! Rolig tråd, dessvärre roligare nostalgi xD Gamla goda 2004 ^^

AVG är nog det bästa vad jag vet. Okända antivirus-program brukar vara de sämsta.

menar du att avira antivir är bland dom sämsta?

Permalänk
Hedersmedlem

Avast kanske?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
menar du att avira antivir är bland dom sämsta?

Avira Antivir är mer känt än vad PC-Tools Antivirus är. Det var det jag menade.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.