C&C Generals fps begränsning

Permalänk
Medlem

C&C Generals fps begränsning

Hur ändrar man så man får högre fps i generals än 30 ?
Och varför är det satt så lågt för ?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk

varför skulle du vilja ha mer? spelet flyter ju vid 30 fps.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jo men förhoppningsvis så känns det ännu bättre ifall man höjer det lite.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

Skulle tro att spelet går för snabbt då
prova spela spelet på en liten 2 spelar bana på högsta hastigheten mot en easy dator.. går för snabbt tycker jag

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Det går ju ändra speed när man spelar multiplayer och skirmish. om det har nått med fps o göra vet jag inte

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Ifall man ändrar speed så får man också högre FPS men spelet går också snabbare och det var inte riktigt vad jag hade tänkt.
Ja ja det var ju synd att det inte gick då.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

CCgenerals efterföljare, Zero Hour, någon annan som känner att det laggar i multiplayer?

Permalänk
Hedersmedlem

-noFPSLimit
-quickstart
-preloadEverything
-novideo

alla kanske inte funkar

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Golvis:
Zero Hour är addon

laggar säkert i multi det med.. generals gjorde då det

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Zero hour och generals netcode må vare rätt risig men i det flesta fall av lagg beror det på något helt annat. Jag spelar både vanlilla ccg och Zero hour och har märkt att spelet har ett såpass sofistikerat säkerthetsshit att den skapar att lagg om en spelare som har ett crackat/bränt ccg installerat. Desto fler spelare som har spelet crackat/bränt desto mer lagg.

Om jag kör med en kompis med våra egna skivor laggar det ingenting (LAN) men om vi avinstallerar dem och installerar med brända skivor/iso och crackar så laggar det som fan.
Vet inte om det är samma sak på internet men jag tror det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Golvis:
Zero Hour är addon

laggar säkert i multi det med.. generals gjorde då det

Det är ingen addon alls, testa att installera Zero Hour fritt, och se det funkar alldeles utmärkt utan Generals
Fast ja...äh, bra spel iaf

Permalänk
Medlem

jag har aldrig lyckas installera zero hour utan att ha generals vanliga installerat först.... men men, va det gäller lagg-problem så upplever ja kraftiga med när vi kör 2personer Lan100mb vs 4 hard datorer...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2500 Barton @ xp 3000 (200x10.5) | AN7X8-deluxe | 2xnoname 512mb pc3200 ddr | Radeon 9800 pro 256 ddr2 | 120Gb Deskstar | Skit shassi, me skit agg | WinXp pro sp2 |

Permalänk
Medlem

nope.. zero hour fungerar inte alls utan generals.. inte mitt zero hour iallfall du kanske har nån special version?

den klagar när jag sätter in skivan att jag inte har generals installerat.. o om jag tar bort vanliga generals mappen så vägrar zero hour att starta

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf