Permalänk
Medlem

Någon som vet lite om Z1010

Hejsan jag undrar om någon vet när SE Z1010 kan tänkas komma och vilket pris den kommer landa på?
Måste skaffa ny mobil snart och är väldigt inne på en Z600 men det skulle kännas tråkigt att sitta med en Z600 om Z1010 kommer ut snart och inte kommer kosta allt för mycket.

Permalänk

Du vet väl att det är en 3G telefon? och att du måste ha abb.
Men vill du ha den så kommer den nån gång kvartal 1, vet inget mer exakt datum.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Du vet väl att det är en 3G telefon? och att du måste ha abb.
Men vill du ha den så kommer den nån gång kvartal 1, vet inget mer exakt datum.

visst, men den klarar 2g oxå alltså gsm

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

tillochmed 2.5G dvs gprs ehehehe

vad jag sett så verkar den rätt stor...tyvärr...golvar tom 3650 i storlen...belive me

Visa signatur

weeee

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
tillochmed 2.5G dvs gprs ehehehe

vad jag sett så verkar den rätt stor...tyvärr...golvar tom 3650 i storlen...belive me

Heh aldrig i livet.. den kan la inte vara mycket större än z600?

Permalänk
Medlem

haha, den ÄR större

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Den är 8mm längre än z600 ihopvikt, och i princip lika tjock/bred, iaf enligt esato. Så lika stor som 3650, I think not....

http://www.esato.com/phones/index.php/phone=105

http://www.esato.com/phones/index.php/phone=76

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

jag snackar om utfällt läge...

gigantisk....usch...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

...då går de ju inte ens att jämföra, de spelar i helt olika ligor.

Och flipptelefonerna är den gamla generationens räddare, en hyffsat smidig telefon när man inte använder den, och en bra och stor knappsats när de används.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

ja...mellanvikt & TUNGVIKT lol

dessutom har inte ens z1010 symbian...tråkigt om man vill kunna utnyttja mobilen till max...men vissa nöjer sig nog bara med att kunna köra videosamtal...

blir till att vänta på motorola A1000 för mig om jag tänker i 3G banor

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

De flesta köper en tfn för att ringa och sms:a, majoriteten vill inte stoppa in haxxorprog som gör att du kan styra grannens tv osv.

Fördelen med 3G är inte videobiten, utan möjligheten till "höghastighets"-data och snuskigt billiga samtal.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

vad ska man använda höghastigheten till när man inte kan lägga in egna applikationer? visst, surfa via en bärbar dator...suck, enklare att skaffa vodafones 3g pcmia kort isåfall...

sett bilderna som jag bifogade med p800 & 3650? usch, gigantisk!

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

jag har inget emot en så pass stor mobil sålänge den inte är så stor i fickan.
Jag är ute efter lite leksak oxå, gärna att mobilen har mp3 spelare då jag inte har någon än och då det hamnar långt ner på min prioritetslista när det gäller köpa saker.
Men jag undrar fortfarande vad den kan tänkas kosta när den finns ute i handeln?

Permalänk
Medlem

mja fv02 vet inte vad du snackar om..är det flip telefon så funkar det om den är så stor

Permalänk
Medlem

jag tycker att den mer påminner om att fälla upp en bärbar dator än att pluppa upp en flipmobil den är ju betydligt fetare i storlek än de flesta flipmobiler på marknaden idag...förrutom nec´s gamla 3g mobiler då

Visa signatur

weeee

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
dessutom har inte ens z1010 symbian...tråkigt om man vill kunna utnyttja mobilen till max...

Den har däremot java, vilket gör att du kan skriva applikationer som får samma funktionalitet som symbian-programmen. Dock undrar jag lite över hurvida man vill ha t.ex en IRC-klient på mobilen. Ikka med T9? Nej tack! Jag sitter hellre med laptopen i knät och telefonen i fickan isf.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

nackdelen med java är att programmen inte får utnyttja mobilens komponenter som de själva vill, hos symbian är deet ingen reglering när det gäller detta.

irca går utmärkt på mobilen, du skulle bli förvånad...och t9 finns inte i mitt irc program i alla fall hehe

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Någon som har hört/sett något om releasedatumet m.m. om z1010?

Permalänk
Hedersmedlem

april / maj

Permalänk
Medlem

men kan ni inte förstå.....När du använder telefonen så är det ju bara bra att den är stor stor skärm osv när du har den i fickan så är den inte så jäkla stor... Vid användning så spelar storleken ingen vidare roll iafl inte enligt mig hällre för stor vid användning än för liten.

Permalänk
Medlem

Prisinfo med 12mån telia finns på mobil.se, 3395:-

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7798&sid=1

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Kommer runt v.16 enligt min lokala Teliabutik.

Permalänk
Medlem

men sluta klaga på telefonens storlek, visst den är stor men det är jue fortfarande en 3G telefon så jämför med en sådan, dom är inte så jätte små precis... Men visst dom borde ha krympt ihop den lite

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

shit.. kommer väll typ kosta runt 5500-6000 utan abonemang då.. där gick den drömmen i kras... får väll bli en Z600 eller en Samsung E700 då...

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Z600 har inte ens ett planerat releasedatum från Sony Ericsson.

Telia importerar på "sidan om" om de kommer, och blir de säkert "crippleware" på dem som de vanliga Telia-mobilerna..

(iofs inte lika illa som Vodafone Live!)

Permalänk
Medlem

P900 hade ju varit fin, fast den klarar ju inte 3G

Permalänk
Medlem

Alla 3G telefoner är gigantiska :(. Trodde motorollas nya skulle vara något men KABOM!.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Nya E616 som 3 har börjat sälja nu är ju inte större än Z1010. Har samma specifikationer som Z1010 (förutom batteri tiden). Nån som har provat den?

Permalänk
Medlem

Har lekt lite med den, fin telefon, men som sagt kass standbytid..