Permalänk
Avstängd

film, musik, dvd, emulation på XBOX??

Hej!
Jag funderar på att köpa en xbox, men jag vill kunna se på filmer via nätverket, lyssna på musik, spela emulator spel, se på dvd filmer osv på den, vad behöver jag då för en Xbox? Har sätt att det finns massa olika.. moddade/chippade med massa olika operativsystem och bios och grejer.

Vilka grejer ska man välja om man vill kunna göra dem sakerna jag skrev ovan?

Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem

Ett xecuter 2.3 lite duger fint till det.. men ett X-bit eller nya xenium chippen.. kan va bättre inte provat mer minne för bios osv.. typ allt som behövs om du inte ska ha hdd i den också.. kolla www.xbox-scene.com där har du mycket information om det mesta som har med xbox o göra.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Avstängd

Ska man köpa begagnat, eller i någon butik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alper
Ska man köpa begagnat, eller i någon butik?

Köp ett nytt xbox så vet du att allt är ordentligt! Sen kan du även köpa ett nytt Chippat xbox från T.ex. www.psxcare.com

//Jocke

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

deras "oslagbara" priser är något höga

/Daniel

Permalänk
Medlem

tsop flasha går lika bra som att chippa och då kan du göra allt det du vill.
Jag köpte en trasig xbox och fixade till den och tsop flashade den och den funkar prima nu!

Visa signatur

Pågående projekt Quiet Dream - Ska bli klar innan DH
Kom förbi plats 50 rad 13 och häsla på!

Permalänk
Medlem

detta är bra pris:
XBOX INKL ALADDIN ADVANCE TILL ETT OSLAGBART PRIS Pris: 2290 kr

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFly
Finns ju en Svensk site som värkar trevlig.
http://www.multimediashopen.com

-direkt till chippade XBOX:s
http://www.multimediashopen.com/?&opend=,9-,&openl=@2-@&class...

Fyy satan vad dyrt.. .. jag tycker det låter bättre att köpa en xbox för 1500kr .. sen sätta in ett Xecuter 2.3B Lite för 400kr..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

hmm, jag förstår fortvarande inte. På den sajten du visade finns det ju massa olika paket, olika chippade grejer. Vilket behöver jag som vill kunna se på filmer via nätverket, spela emulator spel, se på dvd filmer osv..

Hjälp tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alper
hmm, jag förstår fortvarande inte. På den sajten du visade finns det ju massa olika paket, olika chippade grejer. Vilket behöver jag som vill kunna se på filmer via nätverket, spela emulator spel, se på dvd filmer osv..

Hjälp tack

Det kan alla chip göra..

Edit: alla nyare chip iaf .. Alladin advance klarar det.. och uppåt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

alla? Jasså Vad har ändel dyrare chip för extra funktioner då? regionsfri dvd:s och så? eller?

Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alper
alla? Jasså Vad har ändel dyrare chip för extra funktioner då? regionsfri dvd:s och så? eller?

Tack.

RegionsFri DVD har även alla dagens chip.. Det enda skillnaden är större minne så att man kan ha flera bios.. samt att det kan finnas Extern flash om nåt blir fel.. Men alladin Advance t.ex rymmer 1 bios.. vilket räcker om du inte har tänkt köra linux

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Hej!
Nej, linux behövs egentligen inte. Är det vanliga någon typ utav operativsystem?

Då räcker det egentligen med ett sånt här paket, för mig ->
http://www.multimediashopen.com/?&opend=&openl=&class=2&metho...

Så kan jag se på filmer via nätverket, spela emulatorspel, se på dvdfilmer osv..

Tack.

Permalänk
Medlem

jopp, sen lite program som du kan ladda ner själv

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Okej nice!
120Gb hårddisk om man ska ladda ner "demo-spel" kan vara bra att ha också.

Vilket paket tycker ni man då ska välja?
3 handkontroller + 80-120Gb behövs nog.

http://www.multimediashopen.com/?&opend=&openl=&openp=816&cla...

Permalänk
Medlem

ehm.. jag tycker du ska köpa en hårddisk sen och montera den själv.. då det är väldigt enkelt.. och dom tar hutlösa priser på det.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

söker du dessutom i detta forum så står det precis hur man tar backup på filerna i orginalhårdisken, låser upp hårdisken, byter hårdisken, installerar mjukvara osv

/Daniel

Permalänk
Medlem

Köp en ny xbox och köp ett X-B.I.T chip.

Nya xboxar idag kostar nästan ingenting om man tänker på vad utgångs priset låg på.
X-B.I.T kanske kan anses som lite onödigt men om du någon gång misslyckas med att flasha biosen rätt så kommer du vara glad över att du bara behöver koppla in en usb kabel i dit X-B.I.T och flasha om.
Jag rekomenderar dig att köpa antingen en Segate eller en WD då dessa är tysta och svala.
Ca 120Gb borde räcka.

Kolla in forumet och guiderna på www.xbox-scene.com så kan du få lite mer information om hur du ska gå till väga.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.