Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OliT
Det är ju inte som att ni koncentrerar er på att försöka få in nya medlemmar, jag satt inne i eran kanal i ganska många dagar innan jag tröttnade, är 29 assasin

Precis. Satt där inne ett tag jag med. Fast när polarna och jag lirade (på lan) så ville vi skapa en egen flumm-klan

Har märkt att flera klaner vill ha priest's, har fått en ca 10 inbjudningar redan

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OliT
Det är ju inte som att ni koncentrerar er på att försöka få in nya medlemmar, jag satt inne i eran kanal i ganska många dagar innan jag tröttnade, är 29 assasin

Hmm, ja, får be om ursäkt då. Det är också en av de saker jag verkligen tycker borde fixas. Så att man kan bjuda in folk vart dom än är. En aning jobbigt att man måste vara på samma ställe, och att man måste vara på samma server. De andra personerna som kan bjuda in folk nu är Shr00mz, Nicke och Dorfiaz. Dock så verkar de inte vara de mest aktiva. Får se om man kanske skulle ta och placera om positionerna lite.

Som det står i topic i klankanalen också, det skulle vara trevligt med mer folk ja. Men utbudet från swec är inte så stort och andra svenskar verkar det vara snålt med, iaf sådana utan klan.

Ett alternativ är att bjuda in folk oavsett var de är ifrån. Då borde man ha någon att teama med iaf. Men då så bör det också vara en högre gräns för att gå med, t.ex. level 35+.
Säg vad ni tycker, själv så tycker jag att ju fler som kommer in nu desto bättre, även om det bryter mot själva grundtanken med klanen - att det bara är svenskar.

On1: När du kommer tillbaks så kan jag gärna köra grupp med dig. Det skulle vara jävligt najs om du kom upp i 40+ så att man kan dra till Eslant med folk från klanen. Jag har också funderat på att levla upp min 20-priest, men vi har ju faktiskt väldigt snålt med warriors också, och nu har jag kämpat med denna varelse en hel del och det är ju inget man vill ge upp sådär

Sedan en liten efterlysning också: Är det någon som ser någon som säljer en Warrior Chitin Pauldron för mindre än 1.5 mille och ni har pengar, köp den så köper jag den av er sedan. De verkar vara en aning sällsynta. Samma sak gäller Pads och boots också.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Kom ihåg att man bara kan ha max 36 pers i klanen... Så att bara ta in folk för att få mer straffar sig själv i längden :/

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
De andra personerna som kan bjuda in folk nu är Shr00mz, Nicke och Dorfiaz. Dock så verkar de inte vara de mest aktiva. Får se om man kanske skulle ta och placera om positionerna lite.

Sen när kan jag bjuda in folk?
Dessutom e väll jag ändå ganska aktiv... e arbetslös o spelar säkerligen 6h per dag..

Permalänk
Medlem

ni får ursäkta mig för mitt ike så aktiva spelade i 1,5 vecka men som jag har sagt tidigare så har jag nämligen haft datorn på reparation men nu är den hemma hos mig igen och nu ska jag vara aktiv framöver!

Så ursäkta för detta

Playboy aka fett0 aka dorfiaz

Visa signatur

Amd Athlon xp 2600+ | 512 DDRam | 9800pro 128 mb

Permalänk
Medlem

psy_shr00mz: Jag lade till dig för någon dag sen, och ja du är aktiv. Syftade mer på nicke och dorf. Men det ser ut som om att det kommer bli lite mer aktivitet nu.

Masterofdisaster: Jo visst kan det hända, men någonting borde göras då jag de senaste dagarna bara ha sett 3-4 pers online samtidigt. De personer som har lagt ner spelet får gärna skriva här eller skicka ett PM och säga det, då kan jag ta bort deras karaktär från klanen också.

Efterlysning uppdaterad: Nu letar jag bara efter Chitin Pads och Boots. Ser ni nån för 2 Mille eller mindre så köp om ni har råd

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

hmmm night.. vart får du alla cash ifrån?

Permalänk
Medlem

Det gäller att köpa billigt och sälja dyrt Till exempel igår så köpte jag ett vapen för 150k och sålde för två mille. Visserligen så var vapnet värt 2 mille, men hade för hög styrka för att jag skulle kunna använda det inom en rimlig tidzon. Men pengar tjänade jag iaf

Sedan så har jag ju stått och farmat maskar i abyss en hel del den senaste tiden. Har kommit underfund med att som Warrior så behöver man topputrustning för att kunna göra någon nytta. Någon level hit eller dit gör mig inte alls lika mycket bättre som med finare utrustning. Men det är dyyyyyrt!

edit: Nu har jag slut på stålars, så köp inget om ni inte kan ligga ute med pengar

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

night 35 eller 36 tror jag
imorn så kan jag lira ;D

Permalänk
Medlem

Efter lite snack om hur vi ska göra i klanen, så verkar det som om att vi kommer bryta den. Iaf jag och Spore kommer att förhoppningsvis gå med i "death"-klanen. Dessa har dock level 40 minimum krav för att gå med, men ett par från Swec är nära level 40, och förhoppningsvis kan de också gå med när de når level 40, och de som är 40+ i Swec hoppas jag följer med.

Jag har ännu inte talat med ShadoweD som är CL i "death" om saken, men vi har väldigt ofta partat tillsammans och det har inte varit några problem, och jag tror inte att han tycker att det är en dålig idé.

Anledningen till att jag tycker att det är en bra idé är att death är en duktig klan med mycket aktiva personer, vilket bör öka chanserna att bli högre level snabbt, samt kunna PvP'a lite mer.

Som det är nu så är Nightcrawl-karaktären CL för Swec, om han lämnar klanen så försvinner den. Detta kommer leda till att alla som är med i klanen blir klanlösa. Vad de hittar på vet jag inte. Kanske göra om klanen?

Penga-insamlingen för att gå med i Swec-klanen har väl inte direkt fungerat. Jag har totalt fått 800k, utav ca 20 medlemmar. 500k gick till startkostnaden och då har jag 300k över. Dock så kommer jag inte ihåg vilka som har betalat och vilka som inte har gjort det. Och nu har jag 300k som jag inte vet vad jag ska göra med. Jag kan ju behålla dom så klart, om ingen blir alltför upprörd. Jag vet att jag har gett bort saker eller sålt till väldigt bra pris för att överstiga 300k väldigt lätt. Men säg vad ni tycker.

Men ja, det återstår ju att se vad ShadoweD tycker om saken, men det blir förmodligen så. Återkommer imorgon när jag förhoppningsvis vet mer.

edit: uppdaterade och lade till lite.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Har shadoweD fått upp sin rogue till 40+ ? Niiiice.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Japp, tror han är ett par levels högre än 40 också. Han brukar slakta orcher rätt bra iaf

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

håller med night vill få upp min priest till lvl40minst idag iaf se om jag kan joina då med

Permalänk
Medlem

jag e lvl 37 förhoppnings viss lvl 40 i inatt, jag hänger gärna på nu när jag har fått tillbacks min dator och är lite aktivare

Visa signatur

Amd Athlon xp 2600+ | 512 DDRam | 9800pro 128 mb

Permalänk
Medlem

Har snackat lite med ShadoweD nu och det verkar som om att det ska gå bra. Death ska göra om klanen, tror dom har problem med vissa spelare. Han var positiv till att slå ihop klanerna, men ha kvar level 40 gränsen. Detta skulle ske om ett par dagar så det finns tid att bli level 40 fortfarande

edit: Det ska alltså bli en ny klan, de kanske ska gå ihop med någon annan klan också, och hur det än blir så kommer det bli under något annat namn, så namnförslag är nog välkommet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

_-=Fj0rTisAr@LuNaR=-_

Det tycker jag den ska heta 10% till lvl 38 ska nog bli 40 i natt...

Visa signatur

Amd Athlon xp 2600+ | 512 DDRam | 9800pro 128 mb

Permalänk

Jag e på att joina Deth iaf... lvl 40 nu

Permalänk
Medlem

Är lvl 27 mage på adonis2... Lite frågor då. Hur hittar man till goblin village? Jag har sprungit runt som en skållad iller i de flesta "världarna" eller vad man ska säga utan hitta dit... Och var är det bäst att expa när man är runt lvl 27? Vilken server är det ni swecare lirar på?

Visa signatur

blah

Permalänk
Medlem

Adonis1 har fler ställen än 2an har. Dungeon t.ex.
Du har kvar din char och alla saker, om du t.ex loggar in på 1:an.
Enda skillnaden är att du kan åka till fler ställen.
Goblinstaden hittar du i Kalluga valley. Du åker dit, sedan går du rakt åt vänster typ 150 meter. Om du nu är El morad.
Karus är jag inte säker på.
http://www.knight-online.com.my , där kan du kolla kartor.

BTW: Bara jag som tycker det är lite störande när man har för hög FPS? När jag kommer över 100, så går det så segt att byta vinkel. Ju högre fps, ju långsammare. I staden är det skönast

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

I morgon (läs: senare denna dag) 11.00 svensk tid så är det möte vid inn hostess I Piana. Ju fler som är level 40+ som är där desto bättre och större chans att komma med i klanen snabbt. ShadoweD blir förmodligen CL, och jag själv ska försöka få en plats som assisstant och "ta hand om" medlemmarna från Swec-klanen och allmänna europa-tidsspelarna som vill gå med.

Shr00mz och on1: Mitt KO laggar så jäkla mycket just nu så det är ospelbart, sen behöver jag sömn om jag ska upp till 11.00. Hoppas att du hinner bli level 40 innan imorgon, annars så får vi hjälpas åt att se till att du blir 40 under morgondagen.

Nightcrawl-karaktären kommer fortsätta att vara CL i Swec tills vidare. Jag använder den karaktären sällan. Så om ni vill skapa om Swec-klanen så säg till så ser jag till att hela klanen bryts och ni kan skapa om med samma namn, om nu intresset finns.

Nu ska jag iaf ta och sova. God natt.

Edit: mer information om den blivande klanen kommer när jag har snackat lite mer med ShadoweD. Dvs hur vi ska fördela items/pengar inom klanen och sånt. Själv hoppas jag på att det blir "öppet", alltså att man delar med sig av sådant man inte har användning av själv.

edit2: Gaaaah, så var det det här med olika tidszoner och sånt. Tror att det blev lite missförstånd iaf Imorgon så är det det gäller

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag är lvl 41 nu jiiipppiii

Visa signatur

Amd Athlon xp 2600+ | 512 DDRam | 9800pro 128 mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
I morgon (läs: senare denna dag) 11.00 svensk tid så är det möte vid inn hostess I Piana.

Imorron som i imorron kanske det ska va
Nu får du nog ta o lära dig klockan o datumen o lite sånt

Permalänk
Medlem

Ska börja kräva datum i fortsättningen

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Ska börja kräva datum i fortsättningen

tänk på att datumen kan vara olika oxå

Permalänk
Medlem

Om någon säger t.ex. Mars 27'th 11AM CET så finns det väldigt lite rum för missförstånd

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Om någon säger t.ex. Mars 27'th 11AM CET så finns det väldigt lite rum för missförstånd

haha jooo d får vi hoppas

Permalänk
Medlem

Hur går det nu då?
Han ni kommit nånstans med klanen?
Fixat capes, blivit knights o.s.v?

Nu när man kommit igång med allt, så rullar bara miljonerna in
Största inkomstkällan måste nog vara alla Chitin man får tag i.
Hittade en transformation scroll , som jag sålde för 3 mille.
Det den gör är att ändra utseende på den som använder den,
så man ser ut som ett monster.
Man verkar inte heller bli attackerad, av andra monster.
Om man inte anfaller först då. Märkte även att man kan bli dödad av en NPC.... om man använder en skill med multidmg.
Man förlorar exp, när man blir dödad av en NPC, fast annars var det skoj.

Mitt senaste köp:
Spell of Glacier Blast

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

vars hittar du alla chitin grejer? jag måste alltid farma goblins när jag vill ha pengar.. fast jag är ju en warrior, som är helt sjukt dåliga jämfört med andra klasser. dom ska bli bra efter lvl 60 sägs det, men hur uppmuntrande är det

Permalänk

Stick till abyss, farma maskar som droppar abyss gems, stick till moradon och snacka med warehouse keepern.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
Stick till abyss, farma maskar som droppar abyss gems, stick till moradon och snacka med warehouse keepern.

..och inkassera i 3 riskakor och 2 manapotions?
eller hur stor chans är det att få chitin eller andra bra saker? jag har då bara fått skräp. kändes som att det gav mer att sälja gemsen för 200k/styck, fast det är ju så tråkigt att springa runt och försöka slå dom maskarna som alla pilskyttar/magiker ändå skjuter sönder innan man kommer fram. då är det roligare att göra lite goblin armors, fast det är ju inte så stor chans att få nått bra där heller.. har fått 1 fullplate och 1 chitin (!), men då har jag ju kastat bort åtskilliga miljoner i goblindelar.