Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
för att jag ville göra den lite snabbt. och för att jag inte orkade göra det.. alldeles för seriöst
sen har jag inga problem med att ha bultar där..

bultar måste du använda i vilket fall som helst, förutom om du limmar.. det va muttrarna som jag inte tyckte va så snyggt.. härligt å hacka på folk som blandar ihop muttrar å bultar..
hehe..

nä då jag ska inte hacka nå mer.. blidde väl bra så där.. men kapa bultarna lite grann iaf tycker jag..

har faktiskt lött på kablar på min display å byggt in den i datorn idag.. kom ju på att jag hadde trasig telefon liggandes.. .. ska ner till nån tvreperatör i byn på måndag å se om dom har några komponenter.. jobbigt me frakten från elfa..

kollade lite på det där me å belysa oxå.. får snart hem en bunt med blåa lysdioder som jag ska lysa upp displayen med.. fast frågan e hur man ska sätta lysdioderna för att det ska lysa upp hela displayen å inte bara punktbelysa..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
bultar måste du använda i vilket fall som helst, förutom om du limmar.. det va muttrarna som jag inte tyckte va så snyggt.. härligt å hacka på folk som blandar ihop muttrar å bultar..
hehe..

nä då jag ska inte hacka nå mer.. blidde väl bra så där.. men kapa bultarna lite grann iaf tycker jag..

har faktiskt lött på kablar på min display å byggt in den i datorn idag.. kom ju på att jag hadde trasig telefon liggandes.. .. ska ner till nån tvreperatör i byn på måndag å se om dom har några komponenter.. jobbigt me frakten från elfa..

kollade lite på det där me å belysa oxå.. får snart hem en bunt med blåa lysdioder som jag ska lysa upp displayen med.. fast frågan e hur man ska sätta lysdioderna för att det ska lysa upp hela displayen å inte bara punktbelysa..

bultar eller inte.. jag bryr mig faktiskt inte..

se bara till att få rätt saker.. så som regulatorn som ger 3,3V ut och klarar typ max 12V in..

det där med att belysa displayen tror jag är smartast att antingen göra rakt bakifrån eller framifrån.. fungerar lika bra vilket som när jag testar med vanlig lampa iaf.. och då borde det inte vara någon skillnad med lysdiod..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Bara du inte har den (lysdioden) väldigt nära då kmr ,man bara se en blå prick :D.offt: Får nog mina saker från elfa på måndag!

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

jetage jag har kollat på kondensatorer och undrar om du tror att 67-013-20 skulle fingera bra?
det e va jag har hemma

Du har inte jordat nån stans ir?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage

http://hem.bredband.net/b113013/dator/nokialcd/271.JPG

Till lcd:n är det ju 8 vilka 8 kablar är det ? , vilken är den sista V in ?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Jetage - Din display verkar vara likadan som min - har en liten utbuktning på högersidan. Hoopas det inte påverkar slutresultatet.

Visa signatur

Dator:1 |Amd XP 2000| Asus Radeon 9200se 128mb | 1x60gb ibm deskstar | 1x40gb ibm deskstar| 1X160 Maxtor 9+|
www.sunny-gti.tk | Friskt kopplat hälften brunnet.

Permalänk

Jag har en display från en Simens M35/C35 Någon som hållt på mer med mobildisplayer som vet om den går att koppla till datorn? Jag har sökt en del men inte hittat något. (är en *** massa pinns ivf, kan inte räkna hur många, tappar bara bort mig men jag ska lyckas löda på den om jag får reda på hur det ska kopplas.)

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Jag har en display från en Simens M35/C35 Någon som hållt på mer med mobildisplayer som vet om den går att koppla till datorn? Jag har sökt en del men inte hittat något. (är en *** massa pinns ivf, kan inte räkna hur många, tappar bara bort mig men jag ska lyckas löda på den om jag får reda på hur det ska kopplas.)

Det kan vara så att den inte har en inbyggd styrkrets...då blir det mycket svårare..kolla vad displayen heter och sök på det...

Permalänk
Medlem

1Ce: kolla på kopplingsshemat...

kwai: det borde nog fungera. det är iofs en elktrolytkondensator och de jag använder är keramiska.. mina ska vara snabbare.

Dr-EaMer: det ser ut som något ytmonterat av något slag.. vet inte riktigt vad det är men de stör inte.. för du menade väl de där två små lite avlånga sakerna?

ETT VARNINGENS FINGER FÖR ATT GÖRA SÅ HÄR..
DISPLAYEN KOMMER NOG INTE HÅLLA SÅ VÄRST LÄNGE OM MAN INTE SÄTTER DIT NÅGON SORTS RESISTOR PÅ TYP 100 ELLER 1k ohm, ELLER ANVÄNDER SIG AV SCHEMAT I DEN ANDRA TRÅDEN:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24784...

där kan man använda logikkretsen: 74lvc245 istället för 74clx245, eller 7445.

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Fick syrrans gamla Nokia 3310. Så jag har har pillat ur displayen och lött fast sladdarna på samma sätt som Mr Jet. Ska bara fixa komponenterna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Fick syrrans gamla Nokia 3310. Så jag har har pillat ur displayen och lött fast sladdarna på samma sätt som Mr Jet. Ska bara fixa komponenterna.

okej.. den kommer antagligen inte hålla alltför länge..
dvs om du inte gör som jag råder er till i min förra post..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

[QUOTE] Ursprungligen inskrivet av jetage
ETT VARNINGENS FINGER FÖR ATT GÖRA SÅ HÄR..
DISPLAYEN KOMMER NOG INTE HÅLLA SÅ VÄRST LÄNGE OM MAN INTE SÄTTER DIT NÅGON SORTS RESISTOR ELLER ANVÄNDER SIG AV SCHEMAT I DEN ANDRA TRÅDEN:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24784...
[QUOTE]

varför det ?

sebbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe2
varför det ?

sebbe [/B]

för att min har lagt av..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe2

varför det ?

sebbe [/B]

För att Parallelporten ger TTL nivåer med 5volt och LCD har TTL nivåer med 3.3Volt... så ni kommer att bränna ingångarna på LCD efter ett tag....

Edit: Snygg display

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk
Medlem

har 2 pinnar kvar , vilka kablar ska sittar där ? har satt lpt2 SCK, lpt3 SDIN , lpt4 RES sätter jag fast sist , lpt5 SCE , lpt6 D/C , lpt7 VDD/ V in , lpt 25 GND. Vout , har kollat varenda bild , förstår endå inte hur jag ska göra med vout

Resistor ? går det att använda så att inte den går sönder ?

EDIT: jag vet inga bra bilder

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

så man kan göra så som jetage men använda en 7445 i mellan?

Permalänk
Medlem

har du kollat på:
http://hem.bredband.net/b113013/dator/nokialcd/3310.jpg och
http://hem.bredband.net/b113013/dator/nokialcd/schema.jpg ?
där ser du hur de olika kablarna ska sitta fast..

edit:
kwai: en 7445 går nog inte att använda då den har för få ben.. eller hur?

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

men kabeln , har du bara tagit , någon kabel å lött fast där och sedan gjort så att den går till 2,2µF ?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
men kabeln , har du bara tagit , någon kabel å lött fast där och sedan gjort så att den går till 2,2µF ?

men kan du sluta fråga?!?!?
kolla på alla scheman.. så har jag gjort.. inget annat!!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
[B]

ETT VARNINGENS FINGER FÖR ATT GÖRA SÅ HÄR..
DISPLAYEN KOMMER NOG INTE HÅLLA SÅ VÄRST LÄNGE OM MAN INTE SÄTTER DIT NÅGON SORTS RESISTOR PÅ TYP 100 ELLER 1k ohm, ELLER ANVÄNDER SIG AV SCHEMAT I DEN ANDRA TRÅDEN:

vart ska man fästa den då på Vout lr GND ?

EDIT: 1KOhm

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

men e det någon som vet vad det är på bilden eftersom det nu tydligen inte är någon 7445?
se Pinkevins inlägg
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24784...

en 74CLX245
men var kan man köpa en sådan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
vart ska man fästa den då på Vout lr GND ?

EDIT: 1KOhm

isf en på varje lpt 2-6 på typ 1k ohm

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Låna din , och gjorde om den lite , hoppas det är okej!

....

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Låna din , och gjorde om den lite , hoppas det är okej!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/schema1.jpg

där har du inte parralel kopplat kondensatorerna bara så du vet

men varför inte setta extärn ström på den då (vet inte om det heter ström på "ordboksspråk" men alla fattar vad jag menar)

sebbe

Permalänk

ska det verkligen vara ett motstånd innan "Vin"? det ska det väll endå inte?
BTW så ritas motstånd som en liten rektangulär låda, inte som ett sträck. (bara för att vara extra petig )
såg att någon skrev precis ovanför att det skulle vara motstånd på pin 2-6 alltså inte 7.

EDIT: joda det heter ström...?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Hedersmedlem

hur gör man för att lättast demontera en nokia 3210?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Skaffa en torxnyckel T06X40. Den passar till alla skruvarna.
1. Ta av skalet (borde du klara, annars är det bara att dra eller tappa den lite i golvet, det brukar också fungera )
2. Skruva ur alla skruvar du ser på framsidan efter att skalet är bortplockat.
3. Lirka ur främre delen (den genomskinliga plasten och displayen) Det sitter nu bara fast med några "Clips" (6st tror jag 3 på vardera sida om själva displayen) Även här brukar det fungera att bara dra lite försiktigt. Sen ska hela mobilen mer eller mindre falla isär om jag inte mins fel.

Lycka till och någon kan rätta mig om jag har fel ang. Torxnyckeln.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Hedersmedlem

hmm, måste kolla om jag inte har en så liten torksnyckel... annars kom jag på en annan grej: fram med lite fil och fila spår i skruvarna och sedan fram med vanlig mejsel

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Om du lyckas komma åt med en fil så visst... Det fungerar ju också.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Ska jag följa schemat som finns på första sidan eller? Vissa snackar ju om att det ska vara motstånd innan Vin, ska det vara det och isåfall vilket värde ska det ha? Ska man ha motstånd på några andra ställen också? Kan jag följa schemat på första sidan utan att displayen brinner upp?

Visa signatur