ragnarok server software?

Permalänk

ragnarok server software?

undrar ifall det är nån som vet var man kan få tag i ragnarok online server, programmet. har hört att det ska vara gratis.

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk
Medlem

Det finns ett antal olika. Ett av dom tror jag är olagligt (Gravitys egna), men dom andra är hemmagjorda. Darkveiss, Athena och Yare är tre exempel. Athena är det som är bäst av dom. Men Det kräver sin maskin att hosta en RO server..

Permalänk

jo, har förstått det.. fast tänkte bara köra en sever på ett internat, som vi inte är så många personer på, tänkte inte ha nåän riktig online server :P.

edit: vet nån ifall fusion fungerar?.

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är helt legitimt att diskutera detta på forumet, då det är mot EULA att modifiera klienten för att spela på en inofficiell server.
Fusion och Athena vet jag tyvärr inget om, men DarkWeiss heter numera Vidar och fungerar ganska bra, även om den inte är färdig. Skicka PM för mer info, ifall att detta strider mot forumreglerna.

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magitek
Jag vet inte om det är helt legitimt att diskutera detta på forumet, då det är mot EULA att modifiera klienten för att spela på en inofficiell server.
Fusion och Athena vet jag tyvärr inget om, men DarkWeiss heter numera Vidar och fungerar ganska bra, även om den inte är färdig. Skicka PM för mer info, ifall att detta strider mot forumreglerna.

Det är inte mot reglerna Pengarna betalar du för att spela på DERAS servrar :). Därimot att spela med deras software är nog rätt olagligt.. Den är f.ö programerad i Assembler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det är inte mot reglerna Pengarna betalar du för att spela på DERAS servrar :). Därimot att spela med deras software är nog rätt olagligt.. Den är f.ö programerad i Assembler

Vems mjukvara ska du spela med då? Har du skrivit en egen klient och gjort egen grafik kanske?
För att använda Gravitys klient måste du acceptera deras EULA... vilken jag förvisso inte har läst, men jag kan inte tänka mig att de tillåter att den används i något annat syfte än att spela på DERAS servrar.

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk

Det står att man inte får använda klienten till annat än gravity's servrar men, inte så många som läst licenstexten.

Då det bryter mot licensavtalet borde det vara olagligt att använda den, dvs "olagligt" att diskutera det här.

Permalänk
Medlem

Knepig fråga. Det beror på NÄR du laddade ner och installerade klienten. När jag gjorde det (Ett bra tag sen) så stod det faktiskt mer eller mindre att man enbart betalar för att få spela på just deras servrar. Och eftersom att folk har skrivit gratis servermjukvara, och man inte ändrar på klienten något, så är det egentligen lagligt. Men det är ju inte säkert att alla har skrivit på just det avtalet..